نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت از پیگیری ثبت جهانی گردوی تویسرکان به عنوان میراث مهم کشاورزی در سازمان خوار و بار جهانی(فائو) خبر داد.

پیگیری ثبت جهانی گردو در فائو در دستور کار استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی امروز در نهمین جشنواره ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان گفت: برگزاری همایش در حوزه مبل و منبت و گردو و فرش دستباف را می توان یکی از محرک‌های اشتغال‌زایی در نظر گرفت.

وی بابیان اینکه باید ظرفیت میراث فرهنگی تویسرکان مانند بازارصفویه، آرامگاه حبقوق نبی و مواردی از این دست به فعلیت درآید، گفت: این اقدام به افزایش درآمد مردم کمک می کند.

محمدمهدی مفتح بابیان اینکه مقوله گردشگری و آثار باستانی از مهمترین کارهایی است که مسئولان به آن توجه ویژه دارند، گفت: اقدامات ویژه ای در حوزه مبل و منبت تویسرکان انجام شده و کمکهایی در حوزه بازار انجام می گیرد که نقش بسزایی در مبارزه با بیکاری دارد.

مفتح به سرشاخه کاری درختان گردو اشاره کرد و گفت: با تکمیل طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زمینه بهبود کیفیت و کمیت تولید این محصول قدم برداشته شد.

وی بابیان اینکه امیدواریم گردوی تویسرکان ثبت جهانی شود، به کاهش قیمت سیر و تلاش دولت برای افزایش قیمت آن اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم گردو و سیر در بورس ارائه شود تا شاید در تعادل قیمت این محصولات مثمر ثمر شود.

نهمین جشنواره گردو، منبت و فرش دستباف با فعالیت 74 غرفه از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در جوار آرامگاه حضرت حبقوق نبی (ع) شهرستان تویسرکان برگزار می شود.

گفتنی است، در مراسم آغاز به کار این جشنواره رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار همدان، مردم و فعالان عرصه منبت، گردو و فرش حضور داشتند.

انتهای پیام/ د

گردوی تویسرکان ثبت جهانی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.