مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف ۲ هزار مورد تخلف در عطاری های کرمانشاه خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث رحیمی مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی در ۶ ماه اول امسال از عطاری های سراسر استان بازدیدهایی را به عمل آورده اند که مجموعا شمار آن ها به ۱۵ هزار مورد رسیده است.

وی افزود : از این تعداد بازرسی انجام شده، یک هزار و ۶۰۰ مورد توسط معاونت غذا و دارو انجام شده که در نهایت منجر به ۵۰۷ مورد کشفیات شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع تعداد بازرسی های به عمل آمده توسط دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار مورد تخلف کشف و ۳۰ میلیارد ریال کالا توقیف شده است.

وی از ارائه آموزش به ۱۸ هزار نفر ساعت در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: همچنین مسابقه تجلیل از بهترین ایده در پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار و پمفلت و پوسترها نیز چاپ شد.

رحیمی با بیان اینکه یک هزار برچسب سلامت در میان واحدهای عرضه کننده توزیع شده است، عنوان کرد: متاسفانه در عطاری ها بحث دخالت درامور پزشکی و عرضه مواد روانگردان شایع است و سبب شده سلامت جامعه دچار مشکل شود.

وی با برشمردن مشکلات ناشی از این تغییر رویه عطاری ها، خواستار مشارکت جدی دستگاه های متولی شد و گفت: مردم نیز باید با حساسیت بیشتری به عطاری ها مراجعه کنند زیرا به دنبال بی دقتی برخی از عطاری ها مشکلاتی جدی ایجاد شده است.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه عطاری ها نباید در فرآیند درمان ورود کنند افزود: به طور جدی برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور تصمیماتی اتخاذ شده که به زودی عملیاتی خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

انجام  ۱۵  هزار مورد بازرسی از عطاری های سراسر استان

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.