مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه70 درصد اراضی ملی چادگان مرتع است ، گفت: از 103 هزار هکتار اراضی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان حدود 73 هزار هکتار آن مرتع است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین شاملی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان امروز در چادگان اظهار داشت:  باید در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت را با توجه به قانون انجام دهیم؛ این حفاظت برای خودم مردم است و باید توسط خود مردم مراقبت شود تا پایدار بماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود : اراضی ملی تحت پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان بیش از 103 هزار هکتار است و حدود 73 هزار هکتار آن مرتع است.

علی استوار فرماندار چادگان منابع طبیعی را یکی از دستگاه های دولتی ازنظر اقتصادی برشمرد و افزود: منابع طبیعی و جنگل صرفه اقتصادی دارد و توقع ما این است که از مناطق جنگلی مراقبت بیشتری شود و حفظ نهالستان‌ها و مراتع و گسترش آن‌ها در اولویت کاری باشد.

وی اظهار کرد: منابع طبیعی باید مواظب آتش‌سوزی‌ها در این مراتع و جنگل‌ها باشد تا سرمایه‌های ملی از بین نرود.

استوار با اشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: ارزش و اهمیت منابع طبیعی به‌عنوان میراث ارزشمند گذشتگان بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و همه ما باید برای حفظ، صیانت و استفاده مطلوب از منابع طبیعی تلاش کنیم تا از این منابع بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی اظهار داشت:  همکاری با مردم با در نظر گرفتن قانون می‌تواند راه گشای بعضی از مشکلات باشد و امید است که با استفاده از امتیازات و راه ‌حل‌هایی که وجود دارد توسط خود مردم برای خود مردم این موارد نیز برطرف گردد.

مراسم تودیع غلامرضا کارگر رئیس سابق و معارفه محمدقاسم هلیلی رئیس جدید اداره منابع طبیعی چادگان با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان و فرماندار چادگان برگزار شد.

انتهای پیام/م

حفاظت پایدار منابع طبیعی و آبخیزداری به دست خود مردم محقق می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.