نباید اجازه دهیم ضد انقلاب‌ها تریبون صنفی معلمان باشند / FATF مانند برجام تعهدات قطعی اما سود احتمالی دارد/  دولت قانون گرا بر خلاف قانون  عمل کردنقوی حسینی با تأکید بر توجه به مطالبات صنفی معلمان گفت: نباید اجازه دهیم تریبون‌های ضد انقلاب صدا و تریبونی برای مطالبه صنفی معلمان شوند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس در جلسه هم اندیشی کانون‌های تربیت اسلامی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید همه جانبه و با تمام توان کار کنیم و به جوانان اعتماد داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید امید کاملمان به جوانان باشد همانطور که حضرت آقا به این افراد اعتقاد بسیار دارند و جوانان امروز را مانند جوانان دهه 60 می‌دانند.

باید از طریق کانون از مطالبات صنفی معلم‌ها دفاع کنیم

نماینده مردم ورامین با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند حضور و پرداختن است، گفت: کانون؛ مرجع خوش‌نام دینی و مناسبی است تا به عنوان زبان معلمان مطرح شود چرا که باید سازمان معلمان زبان آن‌ها باشد، می‌توانیم از طریق کانون از مطالبات صنفی معلم‌ها دفاع کنیم و اجازه ندهیم ضد انقلاب‌ها تریبون معلمان باشند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در حادثه اهواز ضد انقلاب‌ها را خلع سلاح کردیم و خودمان گفتیم که ضعف امنیتی وجود داشت بنابراین آمد نیروز نتوانست بگوید دولتی‌ها دروغ‌گو هستند و همه اخبار در این مورد از قول بنده در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد.

سبد معیشتی معلمان خالی است

نماینده مجلس با تأکید بر اینکه باید مرجع و زبان معلم باشیم تا آن‌ها به ما مراجعه کنند، گفت: معلم‌ها مشکل معیشتی دارند، سبد بهداشت و تفریح و زیارت آن‌ها خالی است بنابراین باید از مطالباتشان دفاع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در انقلاب اسلامی باید از خود بگذریم چرا که عافیت طلبی و محافظه کاری در این شرایط مناسب نیست و باید با تمام توان در میدان باشیم، بیان کرد: دولت یازدهم وقتی در کشور مستقر شد تصورش بر این بود که حل مشکلات کشور در گرو ورود به عرصه بین‌المللی است و مبنای این صحبت‌ها قضاوت و حرف‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود که ایران باید پای مذاکره باشد و این برداشت را دولتی‌ها که رأی مردم را گرفته بودند همسو با عرصه بین‌المللی عملیاتی کردند که نهایتا به برجام منجر شد.

دولتی‌ها از برجام برای مردم مدینه فاضله ساختند

نماینده مردم ورامین افزود: آن‌ها مدینه فاضله‌ای برای مردم ساختند که آن را ناشی از  برجام می‌دانستند که اما در نهایت حاصلی نداشت و تعهدی یک طرفه بود که ما همه موارد را عمل  کردیم اما طرف مقابل از این توافق نامه کنار کشید.

نقوی حسینی تأکید کرد: در هر توافق بین‌المللی مشخص می‌شود اگر کشوری به تعهدات خود عمل نکند باید با او چه کار کرد اما در برجام این موضوع وجود نداشت لذا این تعهدنامه عملیاتی شد اما آمریکا از آن خارج شد و هیچ ابزاری برای مقابله با آن وجود نداشت.

نماینده مجلس بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور از درماندگی به پیمان مودت سال 1327 متوسل شد و به دادگاه لاهه شکایت کرد در حالی که به این موضوع توجه نداشت که اگر آمریکا هم در این مورد مطالبه کند باید به خاطر این 40 سال، میلیاردها دلار خسارت به آمریکا بپردازیم چرا که با او همراه نبودیم.

هیچ یکی از وعده‌های  رئیس سازمان برنامه و بودجه، عملیاتی نشد

وی با اشاره به اینکه به قول رئیس جمهور برای برجام 70 هزار میلیارد دلار مذاکره صورت گفت اما یک دلار هم به کشور وارد نشد، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه پشت تریبون مجلس وعده‌های مختلفی داد اما هیچکدام عملیاتی نشد.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 12 بار بیانیه‌ای مبنی بر عملی کردن ایران به تعهدات خود صادر کرده است گفت: ایران به تعهدات عمل کرد اما طرف مقابل چنین برخوردی نداشت و آژانس هم هیچگاه به این موضوع اشاره نکرده است.

نقوی حسینی با اشاره به موضوع ورود ایران به FATF گفت: دولت قانون گرا بر خلاف قانون و بدون اطلاع مجلس آقای طیبی را به جلسات FATF فرستاد تا این توافق‌نامه را امضا کند و به غیر از 4 توصیه سایر مواد آن اجرایی شد و این مواد هم به دلیل آن که نیاز به قانون داشت در مجلس مطرح شد.

نماینده مجلس بیان کرد: با امضای FATF از بلک لیست آن به حالت تعلیق درآمدیم اما این موضوع مانند برجام است یعنی تعهدات قطعی اما سود  احتمالی در پی دارد.

وی تصریح کرد: به آن‌ها در مجلس این موضوع را اعلام کردیم که خزانه‌داری آمریکا رکن چهارم FATF است اما این موضوع  مورد توجه قرار نگرفت و در نهایت این تعهد نامه به تصویب رسید.

در سخت‌ترین شرایط دوران بعد از انقلاب هستیم

در ادامه علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه الگوی غلط غربی در اقتصاد، سیاست‌ فرهنگ کشور دیده می شود، بیان کرد:  اکنون در سخت‌ترین شرایط دوران بعد از انقلاب به سر می‌بریم و  شاه بیت عبور از این دوره، بصیرت و معرفت بالاست.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی ایران، در سلطه 2 گروه شامل سلطه‌گر و سلطه پذیر بود اما امام(ره) کشور سلطه‌ستیزی را ایجاد کرد و  اسلام ناب محمدی(ص) را پایه گذاشتند.

زاکانی اظهار کرد: باید تصمیم‌گیری و مدیریت به افراد شایسته ای که باور به انقلاب داشته و تجربه و توان دارند؛ سپرده شود و نیازمند تحول بزرگ در کشور بر مدار شایستگان هستیم همچنین مردم باید  بدانند نظام ناکارآمد نیست بلکه برخی افراد ناکارآمد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.