قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به اخلاق پژوهش و شرافت علمی گفت: در این راستا لازم است پروتکل ملی تهیه کنیم.

باید تلاش کنیم که بداخلاقی در حوزه پژوهش صورت نگیرد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   ایرج حسینی صدرآبادی قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهور   امروز پنج شنبه در دومین همایش سراسری اخلاق در پژوهش که با شرکت اساتید برجسته کشوری در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد بر لزوم توجه به اخلاق پژوهشی و شرافت علمی تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا لازم است پروتکل ملی تهیه کنیم و در کنار کدهای ملی مجموعه قوانین و مقررات شرافت علمی، سلامت علمی و صحت علمی را داشته باشیم.

وی افزود:باید در ایجاد ساختار مناسب، کنترل و مراقبت از اخلاق پژوهش یک بازنگری داشته باشیم و در این راستا مجلس، وزارت علوم و وزارت بهداشت مسئولیت های مهمی را دارند.

قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: همچنین نهادهای پژوهشی و علمی به خصوص ناشرین، هیات تحریریه و انتشارات دانشگاهی در این زمینه می توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم که بداخلاقی در حوزه پژوهش صورت نگیرد و مجموعه ای سالم در دستگاه همراه با عزت و شرافت در حوزه علمی داشته باشیم.

حسینی صدرآبادی بیان کرد: پیوند میان اخلاق و علم بسیار سنگین است و به سختی می توان آنرا اجرا کرد و برای ایجاد یک نظم در این زمینه قانون بسیار موثر است.

انتهای پیام/ز


 

دومین همایش سراسری اخلاق در پژوهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.