مدیر مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 25 درصد از تأمین سلامت جامعه بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و 75 درصد دیگر بر عهده فعالیت سایر بخش‌های جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پژمان عقدک مدیر مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نخستین مجمع عمومی سلامت شهرستان سمیرم در سال 1397 اظهار کرد: هدف از تشکیل مجمع عمومی سلامت در شهرستان‌ها این است که افرادی که در زمینه ایجاد، حفظ و ارتقای سلامت در جامعه نقش دارند کنار هم جمع شوند و ضمن بررسی وضعیت شهرستان از نگاه ساختاری سلامت در طول یک سال مهمترین مسائل مرتبط با سلامت مردم را شناسایی و از طریق همکاری بین بخشی و مشارکت مردم بررسی و برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: همکاری بین بخشی، مشارکت خیران سلامت و سازمان‌های مردم‌نهاد و برنامه‌ریزی برای یک سال آینده می‌تواند کمک بسزایی به اهداف و ارتقای این مجمع کند.

مدیر مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با توجه به این‌که سمیرم سردمدار مشارکت و همکاری بین بخشی در استان است و از اهداف تشکیل مجمع جلب مشارکت‌های مردمی، خیران، ثمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برای ارتقای سلامت جامعه و افزایش شاخص‌های سلامت و عدالت سلامت و شیوه زندگی سالم است، مشارکت واقعی مردم باید با حضور از سیاست‌گذاری تا برنامه‌ریزی باشد.

وی با اشاره به فعال کردن خانه مشارکت مردمی خاطرنشان کرد: 25 درصد از تأمین سلامت جامعه بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و 75 درصد دیگر بر عهده فعالیت سایر بخش‌های جامعه است.

عقدک تصریح کرد: در این برنامه از بیانیه سلامت شهرستان رونمایی شد که مفاد این بیانیه به عنوان پروژه‌ای برای ادارات شهرستان در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه است، باید ادارات به آن عمل کنند و در کارگروه سلامت و امنیت شهرستان که بالاترین مرکز تصمیم‌گیری سلامت است تبدیل به پروژه‌های مشترک بین ادارات شود و اقدامات مورد نیاز یک شهرستان در طول یک سال عملیاتی شود.

وی در پایان تأکید کرد : تا مردم رفتارشان را تغییر ندهند سلامتی محقق نمی‌شود، سکته قلبی و مغزی، قند خون بالا، فشار خون، چربی و چاقی، سرطان‌ها، سوانح و حوادث و اختلالات خلقی از جمله بیماری‌هایی است که منجر به مرگ می‌شود. 

علی‌اصغر صبوحی مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز در این جلسه گفت: انسان سالم محور توسعه پایدار یک کشور است، سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت می‌تواند کشور را در دیگر حوزه‌ها هدایت کند و نیاز ضروری کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: عوامل اجتماعی بیشترین تأثیر را بر سلامتی دارد و با پیشرفت تکنولوژی آسیب‌ها و تهدیدها علیه سلامتی بیشتر شده است.

در پایان این برنامه از 30 نفر از خیران سلامت و افرادی که در زمینه ارتقای سطح سلامت شهرستان سمیرم نقش داشتند تجلیل شد.

گفتنی است شهرستان سمیرم با 11 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، 36 خانه بهداشت، 6 پایگاه بهداشتی، 6 پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری و یک بیمارستان ژنرال 86 تختی در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع است.

 

انتهای پیام/م

 

مجمع عمومی سلامت شهرستان سمیرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار