مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: با شروع فصل سرما بیش از ۹۰۰ خانوار ازعشایر استان‌های کرمان و فارس به این شهرستان کوچ کردند.

آغاز کوچ ۹۰۰ خانوار عشایر به حاجی آباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مهدی عباسپور مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد گفت: با شروع فصل سرما بیش از ۹۰۰ خانوار ازعشایر استان‌های کرمان و فارس به این شهرستان کوچ  کردند.

وی افزود:شهرستان حاجی آباد هر سال از اواسط مهر تا پانزدهم اردیبهشت میزبان حدود ۹۰۰ خانوار عشایر کوچرو از شهرستان‌های بافت،سیرجان، بردسیر و داراب است که هفت ماه از سال را در مراتع این شهرستان سپری می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: این شهرستان دارای ۷۰۰ خانوار عشایردرون کوچ نیز است که بطور کلی ۷۲۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان را دراختیار دارند.

مهدی عباسپورافزود: عشایر درون کوچ و برون کوچ حاجی آباد دارای ۵۰۰ هزار واحددامی با تولید ۳ هزار تن گوشت قرمز و ۴۳۲ شیر خام است.

وی گفت:عشایر شهرستان شامل ایل‌های رائینی، افشار،بجاقچی، قرائی، لری کوه پنجی، غربا، بلوچ و کوهشایی و طایفه‌های مستقل بدوئی، کوه پنجی، امیری کوه پنجی، سبز بلوچ و عرب بدوئی کوه پنجی هستند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد افزود:بیشتر دام عشایر شهرستان از نوع بُز است و ۹۰ درصد آن را نژاد کرکی رائینی تشکیل می‌دهد و از نژاد‌های دیگر بُز شهرستان میتوان به تالی و بُزموئی سیاه اشاره کرد و اکثر نژاد‌های گوسفند عشایر نیز از نوع بلوچی، کرمانی، لری و شال است.

انتهای پیام/ف

کوچ عشایر به حاجی آباد آغاز شد

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.