مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D در مدارس خوزستان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، توجه به بهداشت و سلامت دانش آموزان را از اولویت های برنامه توسعه آموزش و پرورش استان عنوان کرد و بیان داشت: طرح آهن یاری دانش آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه را تحت پوشش قرار می دهند و دانش آموزان هفته ای یک عدد قرص آهن (فروس سولفات) دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با نظارت مدیر، معاون و یا معلمان رابط قرص های آهن را مصرف می کنند، تصریح کرد: کم خونی و فقر آهن سبب افت قدرت یادگیری، خستگی، ضعف، بی حالی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و اجرای این طرح این مشکلات را در بین دانش آموزان کاهش می دهد.

تقی زاده اذعان داشت: برنامه مکمل آهن یاری در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی از دانش آموزان گام موثری در راستای پیشگیری از کمبود آهن و پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: همچنین طرح سراسری مکمل یاری با مگادوز "ویتامین D" در مدارس اجرا می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به شیوع کمبود ویتامین D و محدود بودن منابع غذایی این ویتامین، طرح سراسری مکمل یاری "ویتامین D " نیز جهت تامین نیاز گروه سنی جوانان و نوجوانان در کلیه مدارس استان همراه با طرح آهن یاری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

مدارس خوزستان مجری طرح آهن یاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.