باقری با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی از قوانین جاری کشور مستثنی هستند، گفت: مسئول یا رئیس بازنشسته‌ای در این مراکز وجود ندارد.

مسئول یا رئیس بازنشسته‌ای در وزارت علوم وجود ندارد/رویکرد وزارت علوم در انتصاب افراد مبتنی بر جوانگرایی است.عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قانون سن بازنشستگی اساتید گفت: دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری بر اساس ماده 1 قانون احکام داخلی از قوانین جاری کشور مستثنی و تابع ضوابط آیین نامه‌های استخدامی مصوب هیئت‌های امنا هستند.

بازنشستگی در آموزش عالی قوانین متفاوتی دارد

وی ادامه داد: بنابراین قانون بازنشستگی در آموزش عالی ضوابط متفاوتی دارد و  بنابراین قانون سن بازنشستگی مشمول مسئولان آموزش عالی، روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نمی‌شود.

رویکرد وزارت علوم در انتصاب، جوانگرایی است

 قائم مقام وزیر علوم بیان کرد: در حال حاضر با وجود اینکه دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری از قوانین جاری کشور مستثنی هستند اما مسئول یا رئیس بازنشسته‌ای در این مراکز وجود ندارد و رویکرد وزارت علوم در انتصاب افراد مبتنی بر جوانگرایی است.

باقری تصریح کرد: در حال حاضر فقط رئیس دو دانشگاه کشور بازنشسته بودند که یکی از این افراد استعفا داده است و دنبال جایگزینی برای کرسی این دانشگاه هستیم و وضعیت رئیس دانشگاه دیگر نیز در مرحله بررسی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.