مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادبیل گفت: اعتیاد یکی از بزرگترین و پیچیده ترین معضلات جامعه کنونی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادبیل امروز در کارگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد با عنوان طرح ارتقای سطح سلامت جامعه و نشاط اجتماعی برای اعضای جدید الورود جمعیت هلال احمر استان افزود: متاسفانه امروز اکثر جامعه با معضل اعتیاد درگیر هستند.

وی با اشاره به مصرف تفننی سیگار و قلیان در بین جوانان و به ویژه بانوان تصریح کرد: نقطه آغاز و دروازه های ورودی به اعتیاد همین مصرف تفننی است بنابراین باید در این زمینه حساس بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد و الگوی مصرف از سنتی به صنعتی اظهار کرد: بحث اعتیاد در دنیا یکی از 5 معضلی است که جوامع مختلف را تهدید می کند بنابراین باید نهادهای مختلف برای مبارزه با این معضل آستین همت بالا بزنند.

معبودی با بیان اینکه ارتقای آگاهی افراد جهت دوری از مصرف مواد مخدر یکی از بهترین راه های مبارزه با اعتیاد است، ادامه داد: اعتیاد مانع توسعه و پیشرفت جامعه است زیرا سرمایه اصلی جامعه یعنی نیروی انسانی را درگیر می کند و کارایی آن ها را از بین می برد بنابراین جمعیت هلال احمر بر خود وظیفه می داند در راستای تقویت سلامت جامعه، کارگاه های مختلفی در این زمینه برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت های زندگی، آموزش سبک زندگی سالم و آگاه سازی جوانان از خطرات پدیده شوم اعتیاد از اهداف برگزاری این کارگاه است، اظهار کرد: در کارگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد با عنوان طرح ارتقای سطح سلامت جامعه و نشاط اجتماعی برای 80 نفر از اعضای جدید الورود جمعیت هلال احمر استان در دو دوره مجزای خواهران و برادران از 22 تا 26 مهرماه در نیر برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اعتیاد مانع توسعه و پیشرفت جامعه است

برچسب ها: هلال احمر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.