گزارش نهایی فاز دوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ‌آسیایی و آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم این پروژه ارائه شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اظهار داشت:  پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی زمانی آغاز شد که بسیاری تصور می‌کردند که یوز منقرض شده است، اما حداقل سود این پروژه بالا بردن دانش محیط زیست و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به یوزپلنگ است، دانش امروز جامعه نسبت به شروع پروژه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: ضمن اینکه قبول داریم که می‌شد بهتر از این عمل کرد، اما این پروژه با بودجه و امکانات در اختیارش را موفق ارزیابی می‌کنیم.

ظهرابی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود تمام نامهربانی‌هایی که وجود دارد، پروژه به جای آن که افت کند، اوج گرفته است.

وی ادامه داد: اینکه امروز از شرایط جمعیت یوز و مخاطراتش باخبریم، یک دستاورد مهم پروژه است که می‌توانیم بر اساس همین دستاورد برای حفاظت یوزپلنگ برنامه‌ریزی کنیم.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در زیستگاه یوزپلنگ ایجاد شده، خروج دام از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش خارتوران که عرصه ای حدود 250 هزار هکتاری را در بهترین زیستگاه زادآوری یوزپلنگ آسیایی در اختیار این گونه قرار می‌دهد اتفاق بزرگی است،10 سال سازمان حفاظت محیط زیست برای این اتفاق تلاش می کرد، اما امروز با تلاش مردم و سازمان های مردم نهاد، همراهی جوامع بومی و محلی و همت سازمان حفاظت محیط زیست شاهد تحقق این امر هستیم و بایستی قدردان مردم بزرگوار کشورمان باشیم.

در این جلسه، خلاصه‌ای از گزارش نهایی فاز دوم پروژه توسط باقر نظامی، مشاور این پروژه ارائه شد.

قرار است نظرات اصلاحی کارشناسان ظرف مدت یک هفته در آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم اعمال شود و متن نهایی سند تصویب و به اجرا گذاشته شود.

پس از تایید سند نهایی، فاز سوم پروژه با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین UNDP و سازمان حفاظت محیط زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار