مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گالری شهری با 10 غرفه به منظور معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی در محل جمعه مسجد، اثر تاریخی مربوط به دوره سلجوقی اردبیل دایر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بازدید از این گالری به ضرورت معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل تاکید کرد.

وی متذکر شد: این گالری دائمی بوده و با نمایش تابلوهایی از آثار تاریخی و فرهنگی می تواند گوشه ای از توانمندی استان به ویژه میراث ناملموس را معرفی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در فاز نخست به مناسبت اربعین حسینی تابلو عکس هایی از عزاداری تاریخی اردبیل به نمایش گذاشته شده است.

فلاحی به تغییر عکس ها متناسب با رویدادهای استان اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام می تواند منجر به معرفی هر چه بیشتر جمعه مسجد است.

وی همچنین به انجام عملیات مرمت بخش های مختلف جمعه مسجد اشاره کرد و بیان داشت: محوطه این اثر تاریخی ساماندهی شده و بعد از شش سال عملیات مرمت آن آغاز شده است.

انتهای پیام/ح

ضرورت معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.