در سال جاری؛

اختصاص ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مطالعات سدغازان خوی

نماینده مردم خوی در مجلس از اختصاص اختصاص ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مطالعات سدغازان خوی خبر داد.

اختصاص ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مطالعات سدغازان خویبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ تقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات آب شهرستان خوی بر ضرورت تکمیل مطالعات سد غازان چای این شهرستان تاکید کرد و افزود:امسال برای تکمیل مطالعات این سد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومات اعتبار اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود اوایل سال آینده به اتمام برسد.
وی همچنین خواستار بررسی طرح ساخت سد الند، تثبیت رودخانه الند و تسریع در اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی و بند انحرافی بویلاپوش جهت بهره مندی سریعتر مردم منطقه از مزایای این طرح‌ها شد.


عابدی فرماندار شهرستان خوی نیز در این نشست گفت: آب شهرستان خوی عمدتا از چاه‌های عمیق منطقه تامین می‌شود و با توجه به افت شدید این منابع لزوم برنامه ریزی برای احداث سد‌ها در این شهرستان و ذخیره سازی و استفاده مطلوب از منابع آب سطحی رودخانه‌های قطور و الند به ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب را ایجاب می‌نماید و می‌تواند در دستور کار برنامه ریزی دولت قرار گیرد.


دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی نیز گفت:رودخانه الند تامین کننده عمده آب دشت خوی بوده و احداث سد بر روی این رودخانه می‌تواند تبعات منفی جبران ناپذیری بر آن وارد نماید.

 

وی بر پیگیری و اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی بر روی این رودخانه برای استفاده مناسب از آب این رودخانه تاکید کرد.


دانشجو با اشاره به اینکه پیگیری مطالعات تکمیلی سدغازان آغاز شده و نتایج این مطالعات در سال ۹۸ قابل ارائه خواهد بود گفت: هنوز تخصیص آب برای سد غازان ابلاغ نشده و این طرح نیازمند اخذ مصوبات لازم در این زمینه می‌باشد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همچنین به تخصیص آب برای سد انحرافی بویلاپوش و شبکه آبیاری ۶۵۰۰ هکتاری این طرح اشاره کرد و افزود هم اکنون عملیات اجرایی سد انحرافی بویلاپوش به اتمام رسیده و کل طرح از ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
انتهای پیام/ح


بررسی مشکلات آب شهرستان خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.