معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید فعالیت بیشتری داشته باشند تا باری از دوش دولت برداشته شود.

فعالیت سمن های مختلف در حوزه سلامت/لزوم برنامه ریزی گسترده جهت مشارکت بیشتر مردم در حوزه سلامتعلیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه سازمان‌های مردم نهاد زیادی در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند؛معتقدم که یکی از بازوهای مناسب برای ارائه خدمات به مردم همین سمن‌ها محسوب می‌شوند که تعداد این سازمان‌ها در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورها  بیشتر است و دریچه‌های رشد و توسعه فراوانی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت سازمان‌های مردم نهاد باید فعالیت بیشتری داشته باشند تا بار بیشتری از دوش دولت برداشته شود، مسلم است که این  گونه مباحث نیازمند برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت است تا در یک مسیر منطقی استفاده شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در ایران تعداد سمن‌های حوزه سلامت از 35 عدد به 83 مرکز افزایش پیدا کرده است و این موضوع نشان از عملکر خوب مردم در این است.

وی تاکید کرد: در حوزه سلامت سمن‌های خوبی مانند تالاسمی، دیابت، هموفیلی و حتی خریداران سلامت در کشور فعالیت می‌کنند و خدمات خوبی را به مردم و بیماران ارائه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: جامعه علاقه‌مند است که بخشی از درمان بیماری‌ به وسیله همین سازمان‌های مردم نهاد انجام شود به طوریکه در هنگام وقوع بلاهای طبیعی مردم تمایل دارند کمک‌های خود را از سمن‌های مختلف دریافت کنند.

سلیمی اظهار کرد: کاهش امور بروکراسی یکی از نقاط قوت سمن‌هاست و  تشکل‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند امداد و کمک قابلیت فعالیت بهتری دارند.

ارائه تسهیلات مناسب برای راه‌اندازی سمن‌های حوزه سلامت

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: وزارت بهداشت با هماهنگی  وزارت کشور تسهیلات خوبی در زمینه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت ارائه می‌دهند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های سلامت و پزشکی استقبال می‌کنند و در حوزه پزشکی نیز انجمن‌های علمی مشغول به فعالیت هستند و من پیشنهاد می‌کنم که این انجمن‌ها و سمن‌هایی که در حیطه وظایف هم‌پوشانی دارند، همکاری و فعالیت کنند. سازمان‌های مختلف باید تلاش کنند که تعداد سمن‌ها را در حوزه‌های سلامت افزایش دهند تا فاصله‌ ما از سایر کشورها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار