مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تغییر الگوی کشت با رویکرد کاشت محصولات کم آب بر از جمله گیاهان دارویی را یکی از راهکار‌های مقابله با پدیده خشکسالی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛در راستای اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر به منظور کمک به بحران کم آبی دریاچه ارومیه، همایش کارکرد‌ها و کار ویژه‌های اقتصادی، کشت، داشت و برداشت گل محمدی درروستای اوچ تپه میاندوآب برگزار شد.

محرمعلی دیانتی، مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در این همایش اظهارکرد: روستائیان و عشایر‌ها بعنوان نماد و محور اقتصاد مقاومتی نقش اصلی را در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند.

وی تغییر الگوی کشت با رویکرد کاشت محصولات کم آب بر از جمله گیاهان دارویی را یکی از اهداف و راهکار‌های مهم مقابله با پدیده خشکسالی عنوان کرد و ادامه داد: با وجود صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری گیاهان دارویی، این شهرستان ظرفیت توسعه کشت این محصولات بویژه گل محمدی را دارد که از دیرباز در منطقه کشت می‌شود و با اقلیم منطقه سازگار بوده و زمینه فعالیت و اشتغالزایی در تولید این محصول فراهم است.

رستگار رئیس مرکز بیوتکنولوژی شرکت دانش بنیان تهران نیز در این همایش، با تشریح کامل مراحل تولید محصول (کاشت، داشت و برداشت) و اشاره به اهمیت اقتصادی و اشتعالزایی کشت گل محمدی گفت: ایران از قدیم الایام مهد تولید گل محمدی بوده، ولی هنوز به جایگاه واقعی خود در جهان دست نیافته است، و این در حالی است که سایر کشور‌ها از جمله بلغارستان و ترکیه در زمینه تولیدگل محمدی و توسعه صنایع وابسته فعالیت‌ها و اقدامات مهم زیادی را انجام داده اند.

وی با تاکید بر اهمیت تو سعه کشت گل محمدی، اذعان کرد: اسانس گل محمدی در جهان به عنوان طلای مایع نامگذاری شده است که نشان از اقتصادی بودن پرورش این گیاه است.


انتهای پیام/ح


برگزاری همایش کارکرد‌های کشت گل محمدی در میاندوآب

برچسب ها: محیط زیست ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.