به اعتقاد بسیاری از فعالان ،قیمت خودروها به تدریج با کاهش هر چه بیشتری روبرو خواهد شد.

مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو / دلالان مجازی همچنان درصدد آشفته کردن بازار هستند به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بازار خودرو همواره از عرصه هایی به شمار می رود که رصد قیمت ها در آن با حساسیت بسیاری دنبال شده و این قاعده و قانون نانوشته در حال حاضر نیز تداوم دارد.

به واقع،نیاز مبرم و جدی خانوارها به خودرو باعث شده تا حساسیت ها نسبت به نوسانات قیمت اتومبیل در کشور تشدید شود و به تبع با افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو در بازار،بسیاری از متقاضیان خرید نیز آشفته می شوند.

 طی ماه ها و هفته های گذشته،افزایش نرخ ارز،بستر برخی سودجویی ها را برای سوداگران بازار اتومبیل هموار ساخت.

در این میان،بسیاری از فعالان بازار خودرو ، به حبابی بودن قیمت ها اذعان کرده و روند افزایشی آن را غیر معقول خوانده اند،اما کم نبودند افرادی که به گمان افزایش هر چه بیشتر قیمت ها،به خرید خودرو و سرمایه گذاری در این عرصه مبادرت ورزیدند.

در طی هفته های اخیر با کاهش نرخ ارز،قیمت خودرو نیز روند نزولی به خود گرفت و حالا سوال بسیاری از متقاضیان و حتی عرضه کنندگان(فروشندگان خُرد و افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند)حول این محور می چرخد که چشم انداز قیمت خودرو چه خواهد بود؟

چندی پیش،سعید مُوتَمِنی،رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران،در گفت و گو با رسانه ها،روند افزایشی قیمت ها را حبابی عنوان کرد و بر کاهش قیمت ها تاکید ورزید.

به واقع،فاصله قیمتی میان کارخانه تا بازار و شکاف ایجاد شده آنچنان غیر طبیعی و افسار گسیخته بود که بسیاری از مردم مات و مبهوتِ این نوسانات شده بودند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودوری تهران قریب به سه ماه پیش گفت:در گذشته نیز شاهد دو نرخی شدن و اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار بوده ایم اما ضریب این اختلاف آنچنان جدی و شدید نبود.

وی در تشریح افزایش قیمت خودرو می گوید:وقتی نقدینگی در جامعه افزایش می یابد و در چنین بستری،خودروسازان نیز عرضه را به میزان کافی حفظ نمی کنند به تبع نقدینگی به سمت کالاهایی سوق پیدا می کنند که گمانه زنی و ذهینت جامعه بر این است که احتمال افزایش قیمت ها در آن بالاست.

موتمنی،چندین ماه پیش به متقاضیان خرید خودرو توصیه کرد که تا زمان متعادل شدن قیمت ها از خرید اتومبیل اجتناب کنند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت نیز درآن مقطع با اعلام عرضه و پیش فروش خودرو در آینده ای نزدیک از افزایش عرضه اتومبیل خبر داد.

حالا پس از فعل و انفعالات بسیار در بازار خودرو و ارز،از قریب به دو تا سه هفته پیش،روند کاهشی قیمت اتومبیل در بازار کلید خورده و کم نیستند افراد و گروه هایی که با ذهنیت افزایش افزون تر قیمت اتومبیل و با هدف کسب سود بیشتر به خرید خودرو مبادرت ورزیده بودند،در تکاپوی فروش آن هستند.

خودرو در سراشیبی اُفت قیمت

نادر قاضی‌پور در خصوص اثرات سقوط قیمت دلار در بازار خودرو و سایر محصولات، اظهار کرد: کارمندان، معلم‌ها، کارگران و نظامیان بر مبنای ریال حقوق خود را دریافت می‌کنند اما بازاریان بر اساس نرخ دلار قیمت محصولات را در بازار عرضه می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق بگیران بر مبنای ریال در نوسانات نرخ ارز متضرر شده‌اند، گفت: با کاهش نرخ ارز باید افزایش‌های کاذبی که برخی افراد در بازار از جمله بازار خودرو ایجاد کرده‌‌اند کاهش پیدا کند تا از زیان روز افزون کارگران و جامعه جلوگیری شود.

شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت ها در بازار خودرو هستیم

محمد رضا کیانی،یکی از فعالان عرصه خرید و فروش خودرو در استان البرز،در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،اظهار کرد : افزایش نرخ خودرو آنچنان غیر طبیعی بود که در کاهش آن تردید چندانی وجود نداشت و بسیاری از افراد باسابقه و مجرب این بازار،به کاهش قطعی قیمت خودرو تاکید می کردند.

وی افزود:در شرایطی که شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت ها در بازار خودرو هستیم ،بسیاری از افراد و گروه هایی که با نگاه سرمایه ای به خرید اتومبیل مبادرت ورزیده بودند،با تعجیل در جایگاه فروشنده و عرضه کننده قرار گرفته اند.

کیانی گفت:با ثبات هر چه بیشتر در بازار ارز،یقینا شاهد کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود و به اعتقاد بنده همین تحلیل و گمانه زنی،خریداران دیروز خودرو را به فروشندگان جدی امروز تبدیل کرده است.

این فعال در عرصه خرید و فروش خودرو افزود:به زعم بنده،همچنان ظرفیت بیشتری برای تنزل قیمت خودرو وجود دارد و متقاضیان در صورت صبر و تحمل هر چه بیشتر،اتومبیل را ارزان تر از نرخ فعلی می خرند.

خریدارن از هجوم به بازار خودرو پرهیز کنند

سید جواد حسینی کیا،نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،در تشریح دلایل و عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو گفت:عدم عرضه مناسب و کافی از سوی خودروسازان، مافیای خودرو،نوسانات نرخ ارز و تعجیل مردم برای خرید خودرو از نمونه عواملی است که باعث بالا رفتن فزاینده قیمت خودرو طی ماه های اخیر شد.

به زعم وی در شرایطی که حجم نقدینگی کشور قریب به 1700 هزار میلیارد تومان برآوُرد می شود،انتظار می رود با برنامه ریزی مدون و اصولی،نقدینگی مذکور به سمت تولید هدایت شود تا به تبع آن از بروز تلاطمات اینچنینی در بازار پیشگیری شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:اجتناب مردم از هجوم به بازار خودرو برای خرید آن از دیگر عوامل موثر در منطقی و با ثبات تر شدن قیمت اتومبیل خواهد بود و به موازات این ضرورت می طلبد سامانه ای شفاف با نظارت سازمان بازرسی،طراحی و در چارچوب و قالب آن،خودروسازان موظف و مکلف به فروش و عرضه شوند.

متاسفانه یکی از پدیده ها و رفتارهای تلخی که در طی ماه های گذشته از سوی بخش قابل توجهی از مردم شاهد آن بودیم به تقاضای فراتر از قاعده مردم برای خرید برخی کالاها و محصولات معطوف می شود.

بصورت طبیعی،در چنین شرایطی،نظام عرضه و تقاضا دچار اختلال می شود و این فعل و انفعالات قیمت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد ، به واقع اجتناب مردم از خرید خودرو در شرایط فعلی،از ضروریاتی است که قَطعِ به یقین در کنترل قیمت ها،نقش بسزایی ایفاء می کند.

لذا انتظار می رود با پرهیز مردم از خرید خودرو در شرایط فعلی،روند کنترل قیمت اتومبیل بیش از پیش تسریع و تسهیل شود.

قیمت گذاری بدون ضابطه برخی سایت ها در فضای مجازی

حسین محمدی نیا،یکی از فعالان بازار خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به فعالیت برخی سایت ها و کانال ها در حوزه بازار خودرو و قیمت گذاری های بی ضابطه و سوداگرانه آنها گفت:وقتی در فلان سایت،بدون هیچگونه قاعده ای قیمت پژوی 405 ،70 میلیون تومان لحاظ می شود،متاسفانه برخی مردم نیز به این قمیت گذاری استناد می کنند و همین نارسایی بر پیچیده و ملتهب تر شدن فضای حاکم بر بازار منتهی می شود.

وی افزود:انتظار می رود،در اسرع وقت نسبت به نظارت هر چه دقیق تر بر چنین سایت هایی اقدامات لازم صورت بگیرد.

محمدی نیا گفت:افزایش قیمت خودرو،برگرفته از یک عامل خاص و واحد نیست و در واقع مجموعه ای از عوامل به هم پیوسته باعث چنین شوک هایی می شود،اما به زعم بنده،سوداگری و سودجوئی برخی از دلالان و عرضه کنندگان از یکسو و هراس مردم از بالا رفتن هر چه بیشتر قیمت ها و شتاب زدگی برای خرید خودرو از عواملی به شمار می رود که نقش بسزایی در نوسانات قیمت خودرو ایفاء می کند و در صورت مهار و کنترل این دو مولفه،شاهد ثبات هر چه بیشتری در این بازار خواهیم بود.

امید آن می رود با نظارت هر چه بیشتر دستگاه های ذی ربط و ایفای نقش صحیح مردم در چنین فضاها و تلاطماتی،ثبات واقعی در بازار حاکم شود که با حصول این امر سود و منافع اکثریت مردم که قطعا بر منافع قشری اَقَلیتی ، ارحج تر است،تامین می شود و از کلیت و بَرآیَندِ این امر،اقتصاد کشور و جامعه در سطح کلان منتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
سلام:اخه کی خودروها قیمت گذاری میشه...چراکسی پیگیری نمیکنه
Netherlands
نرگس
۱۶:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
به نظرم اونایی که تصمیم به خرید ماشین صفر کارخانه دارند باید سریعتر دست به کار شن .
از یه خودرو سازی که هم تحویل داره- هم خدمات پس از فروش -مثله MVM ماشین بخرند والا با این وضعیتم معلومه همه چی به قیمته روزه - دلار و کالاهای وابسته اش که جای خود داره .
Saudi Arabia
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
سلام دوست عزیزم
نمیخریم تا ارزون شه. الان بسیاری از دوستان دلال ماشیناشون مونده سر دستشون. چند ماهی تحمل کنیم برای یک عمر آزاد میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
الان توبازار دلار رو دارن چراغ خاموش بالا نگه میدارن ... قیمت ماشین بازم میکشه بالاتر حالابعضی شرکتا بردن بالا بعضی هاهم یک دفعه میبره بالا یه موج دیگه تو بازار راه میندازن
Saudi Arabia
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
سلام دوست عزیزم
نمیخریم تا ارزون شه. الان بسیاری از دوستان دلال ماشیناشون مونده سر دستشون. چند ماهی تحمل کنیم برای یک عمر آزاد میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۲۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
قیمت ها بازم دارن میرن بالا دیروز mvm315 شرکت اعلام کرد 93ملیون تیگو5 شرکتی260ملیون باقی محصولاتشون میگن 40% میخواد گرون بشه با دولار9500 میخوان ببندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
هر چی گرون میشه ارزون نمیشه. به خصوص که الان قیمت دلار هم همینطوری داره میره بالا. روی همه چی حتی مایحتاج اولیه زندگی تاثیر گذاشته چه برسه به خودرو. به خصوص که قطعاتش هم وارداتی باشه. بنظر من اگه قراره توی این شرایط خودرو بخریم، خودرویی باشه که خدمات پس از فروش داشته باشه. در حال حاضر فکر کنم فقط مدیران خودرو ارائه خدمات داره.
Netherlands
حاج صالحی
۱۸:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
اکثر اجناس در این مملکت به قیمت دلار بستگی دارد. در ماه های اخیر ما افزایش قیمت ها رو داریم حس میکنیم. مواردی مثل مواد غذایی –آرایشی بهداشتی-لوازم خانگی و... قطعا مستثنی نیست و افزایش قیمت یافته اند. چراکه بیشتر مواد اولیه و قطعات وارداتی میباشند
Netherlands
حاج صالحی
۱۸:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
اکثر اجناس در این مملکت به قیمت دلار بستگی دارد. در ماه های اخیر ما افزایش قیمت ها رو داریم حس میکنیم. مواردی مثل مواد غذایی –آرایشی بهداشتی-لوازم خانگی و... قطعا مستثنی نیست و افزایش قیمت یافته اند. چراکه بیشتر مواد اولیه و قطعات وارداتی میباشند
Iran (Islamic Republic of)
mab
۱۷:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
وقتی با افزایش دلار و تحریم ها تمام اجناس که از یک آب معدنی 500 تومانی تا کمیاب ترین اجناس گران شده است ، افزایش خودرو در این بازار کاملا طبیعیه
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۵:۰۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
با توجه به افزایش قیمت ارز و بالطبع آن افزایش هزینه های تولید قیمت خودرو نیز افزایش پیدا نموده همانطور که قیمت کلیه جنسها افزایش چندین برابری را تجربه کرده پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو نیز طبیعی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
به نظرم افزایش قیمت خودروسازهای داخلی به ویژه شرکتهایی مثل مدیران خودرو که همه قطعات وارداتی هستند نسبت به میزان افزایش قیمت ارز و همچنین حذف خودرو سازها از مشمولین ارز 4200 تومنی تازه کم هم هست و اگر مبنا دلار مبادله ای باشه که هست این قیمت ها باید دو برابر میشد که نشده، چون طبیعتا وقتی کارخونه قطعات رو دو برابر وارد بکنه و تهیه بکنه قاعدتا قیمت محصول نهایی هم دو برابر باید بشه تا بتونه هزینه هاش رو پوشش بده.
مشکل باید اساسی حل بشه و قیمت ارز کنترل بشه وگر نه اینکه قیمت ارز سه برابر بشه ولی توقع داشته باشیم قیمت محصولات وابسته به ارز گرون نشه منطقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۴:۱۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
با توجه به روند سعودی نرخ ارز در ماه های گذشته و طبق تحلیل اقتصاد دانان داخلی و خارجی مبنی بر افزایش نرخ ارز در ماه جاری،افزایش قیمت خودرو به خصوص از نوع وارداتی آن امری کاملا بدیهی می باشد و امیدی به کاهش قیمت خودرو با توجه شرایط اقتصاد کنونی نمی باشد.
Germany
رستگار
۲۳:۱۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
دوست عزیزم ، با فرمایشتون نیستم.
دولت دو راه بیشتر ندارد:
1) کاهش قیمت خودروها و رسیدن به قیمت پیشین کارخانه ولو با طرح سوبسید(یارانه)بخش تولید و مصرف کننده
2) بالا بردن قدرت خرید مردم متناسب با افزایش نرخ و قیمتهاو پرداختن حقوق کارمندان و کارگران فقط به دلار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
با این وضع بعید قیمت خودرو وقتی ارز نیمایی رو حولو هوش 9 تومان میچرخه و خودروساز میگه با ارز 6 تومانی تولید کرده پایین بیاد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
کی میگه خودروها داره ارزون میشه هر روز که گرونتر میشه هر روزم که کمپانی ها که ماشین میفروختن دیگه نمیفروشن صددرصد میخوان خودروهاشون رو گرونتر کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
باز هم خودروها گرون میشه ازین بدترم میشه خدا بخیر کنه صد رحمت به شرکت های چینی باز حداقل معلومه قیمتاشون اما خودروهای داخلی خودمون معلوم نیست چه نقشه ای واسه مون کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
باز هم خودروها گرون میشه ازین بدترم میشه خدا بخیر کنه صد رحمت به شرکت های چینی باز حداقل معلومه قیمتاشون اما خودروهای داخلی خودمون معلوم نیست چه نقشه ای واسه مون کشیدن
Netherlands
حاج صالحی
۱۱:۴۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
دوستان با توجه به افزایش قیمت ارز و بالطبع آن افزایش هزینه های تولید قیمت خودرو نیز افزایش پیدا نموده همانطور که قیمت کلیه جنسها افزایش چندین برابری را تجربه کرده پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو نیز طبیعی میباشد
Germany
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
دوست عزیزم ، افزایش قیمت طبیعی نیست کار دلالان بزرگواریه که فقط به فکر منافع شخصیشون هستن و مهم نیست بقیه رو له کنند.
البته خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا همین طور باهاش رفتار میکنه که با مردم کردند. این قانون طبیعته و کاریش نمیشه کرد.
دولت دو راه بیشتر ندارد:
1) کاهش قیمت خودروها و رسیدن به قیمت پیشین کارخانه ولو با طرح سوبسید(یارانه)بخش تولید و مصرف کننده
2) بالا بردن قدرت خرید مردم متناسب با افزایش نرخ و قیمتهاو پرداختن حقوق کارمندان و کارگران فقط به دلار! در غیر اینصورت حقوق کارکنان حداقل باید 200 در صد اضافه بشه. تاکید میکنم با توجه به افزایش 400 درصدی طلا و ارز خداقل افزایش حقوق 200 درصد باید باشه.
Germany
راستگویان
۲۳:۲۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
مخالفم.
نرخ خودروها رو دلالان سایتی بردند بالا و باید محاکمه شوند.
Netherlands
فرهاد
۱۱:۲۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
بی ثباتی قیمت ارز در بازار و افزایش قیمت خودرو از یک سو، انتظار افزایش قیمت خودرو ها رو شامل میشه که مذیران خودرو هم از این قضیه مستثنا نیست و با وجود خوش قولیشون در تحویل خودروها جای کلی شگفتی داره و باید ازشون تشکر کرد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۳۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
بالا رفتن ارز باعث شد همه چیز قیمتش سه برابر بشه پس هیچ دلیلی برای عدم افزایش قیمت خودرو نبایدداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
هما
۰۹:۱۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
قیمت خودرو نیز افزایش پیدا نموده. اجناس زیادی در ایران با ذتوجه به قیمت دلار قیمت گذاری می شوند که خودرو نیز یکی از این اجناس است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
والا شرکت چینی ها 55% افزایش قیمت دادن ولی برندهای داخلی هیچ حرکتی نکردن باید از این سکوت ترسید شندیهای شرکتی توبازار همه شون میگن دوباره افزایش قیمت داریم ولی بعضی ها پله پله دارن افزایش میدن ولی .....
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۱۱:۱۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
الان یه سری افتادن تو نمایندگی ها وبازار ها فقط دارن ماشین میخرن اونم تعداد از یکیشون پرسیدم گفت ارامش قبل طوفان هست ماشین داره 2برابر قیمتش میشه فعلا هم کسی خبر نداره به منم پیش نهاد داده بخر سود خوبی داره
Iran (Islamic Republic of)
shghar
۱۱:۱۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
دیشب از یکی شرکتهای خودرویی شنیدم میگفت یه موج افزایش قیمت شدید توراه هست چنان شوکی به بازار وارد میشه که نگو
Iran (Islamic Republic of)
shghar
۱۱:۱۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
دیشب از یکی شرکتهای خودرویی شنیدم میگفت یه موج افزایش قیمت شدید توراه هست چنان شوکی به بازار وارد میشه که نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
من شنیدم که خودروهای چینی بعنوان مثال خودروهای چری با دلار 6 هزار تومن قیمت گذاری شده اگه اینطوری باشه با توجه به دلار سایت نیما احتمال افزایش قیمتها باز وجود داره اونم تا 3درصد ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بیان محصولاتشونو با تحویل فوری به بازار بدن نه تحویل یکساله /خودرو خودش ارزون میشه/بهانه ی الکیم نیارن مثلا قطعه نیستو برق رفته و....
Iran (Islamic Republic of)
shghar
۱۷:۱۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
از آبان به بعد قیمت همه چی دوباره چند برابر میشه چند ماه قبل دیدید که شروع تحریم ها پراید رو 2برابر کرد همه هم خریدن حالا بازم همون اتفاق دوباره داره میوفته زرنگا میدونن که حالا وقت خرید هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
قیمت ها باید برگرده به عقب ارزون بشههه
Germany
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
از آبان هیچ اتفاقی نمیفته. اتفاقا قیمت ها به نرخ پیشین بر میگرده.
اینا همش تبلیغات و جنگ روانیه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
دیروز خودم از یکی از شرکتهای خودروسازی پرسیدم گفت ما افزایش قیمت 80% خواهیم داشت در طی دو مرحله تا پایان سال میلادی الانم بازار حواله تحویل تا پایان سال میلادی تو بازار خیلی شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
الان بازار خودرو با این وضع دولار جوری هست که تاچند ماه آینده افزایش قیمت چند برابری خواهیم داشت چون وقتی که بانک مرکزی قیمت ارز رو 9500 تا 11000 درنظر گرفته این واقعیت رو باید قبول کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر زاده
۱۷:۰۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
قیمت خودرو کاهش پیدا نمیکنه تا این قیمت های ارزهای خارجی وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
خوبان
۱۷:۰۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
قیمت دلار از بس رفته بالا منم جای هر تولید کننده ای بودم به خاطر افزایش قیمت مواد اولیم قیمتمو میبردم بالا
Iran (Islamic Republic of)
حیدرنیا
۱۷:۰۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
تا قیمت دلار پایین نیاد وضعیت همینه، کاهش قیمت کجا بود؟
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۶:۴۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
کاهش قیمت ؟
یعنی چیزی قیمتش اومده پایین تا این بیاد
قیمت پایین که پیش کش بالاتر میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
تعیین نرخ خودرو داخلی بر اساس افزایش حقوق کارمندا و کارگرا
Germany
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
آفرین.
یا افزایش چند برابری حقوق کارکنان
یا
پرداخت حقوق فقط به دلار و لاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۳:۲۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
چه کسی گفته خودرو ارزون شده هر روز خودرو ها داره گرونتر میشه خودروهای وارداتی با دلار 6 هزار تومن قیمت گذاری شده اگه اینطوری باشه با توجه به دلار سایت نیما احتمال افزایش قیمتها باز هم وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
samaira
۱۱:۵۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
چرا بیخودی همه میگید ماشین گرونه!!!قیمت همه چی 3 برابر شده... تازه این قیمتا با دلار 8000 تومنه اگه قیمت ماشینا بخواد با دلار 13000 تومن اعلام بشه اونوقت قیمتایه جدید رو می بینید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
مگه حقوقهارو یک ریال هم اصافه کردن!!!!!!! ؟
Poland
حمیدرضا
۱۳:۵۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
باهوش الان منطقه ازاد با ۵۰ میلیون میشه بهترین ماشین خرید انحصاریه ک پراید میشه ۳۵ تومن اگ بخان گمرکی نگیرن واردات ازاد شه ببین چ ماشینای ارزونی میشه وارد کرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۲۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
تا وقتی که قیمت دلار برای خودروسازان پایین نیاد خودرو قیمتش پایین نمیاد
خودرویی که تمام قطعاتش وارد میشه گمرکی میخوره مالیات میخوره و هزاز چیز دیگه
قیمت پایین نمیاد بالاتر میره.
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۹:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
ایا قیمت بیاد پایین ایا نیاد ، پایین بیا هم نیست
با این اوضاع دلار قیمتا پایینم هست ، اگه بخوان به قیمت واقعی بدن ، خیلی بیش از این حرفاست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
با توجه به افزایش قیمت دلار مطمئناً قیمت هر کالایی میره بالا. حالا بعضی وقتا مقطعی میاد پایین ولی تو ایران هر چیزی گرون شده دیگه ارزون نمیشه. ماشین هم مثل بقیه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
همانطور که خودروسازا ما رو در انحصار و محاصره گذاشتن ما هم باید نخریم تا همه چیز عادی بشه وگرنه برا همیشه اسیر دست اینا میشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
اگر قیمت خودرو کاهش خواهد یافت پس چرا کرمان موتور از اول سال تابحال 2 بار قیمت خودرو را 50 % افزایش داده باز قیمت روز را میخواهد 30% افزایش بدهد یکی بیاد قیمت جک اس3 و اس5 را مشخص کنه پس چرا قیمت مصوبه را بردند با بازار یکی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
عامل اين نابساماني ها شركت هاي خودروسازي هستند چرا خودروهاي موجود را تحويل نمي دهند و با ثبت نام بي رويه و انبار كردن خودرو ، شدت گراني را بيشتر مي كنند
فرياد مردم را چه كسي مي شنود.
قوه قضائيه بايد مدعي العموم باشد و به فرياد مردم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۱۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
مقصر اصلی در تورم و گرانی خود دولت هست و مردم مقصر نیستند در تورم و گرانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
الان قیمت قطعه بالاتر از خودرو هست، با این قیمت لوازم تازه قیمت خودرو در بازار کمم هست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرادلا لا روبهانه میکنن؟مقصراصلی دولت هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
تو کشور ما قیمتا که به هیچ معیاری نمیخوره جای خود مطمئن باشی کیفیت هم در چنین مواقعی کیلوئی و بی حساب و کتاب میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چند سال قبل هم كه خودرو يك دفعه رفت بالا همون موقع هم ٢٠٦ چهارده ميليوني شد بيست و خورده ايي، الانم گرون كردن كه مثل همون موقع. يكم ميارن پايين تا مردم راضي شن.ولي بازم ٦٠ تومن واسه يه ٢٠٦ خيلي پوله، دو سه برابر قيمت چند ماه قبل
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۰:۰۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
من شخصا ازمسولین عزیزهیچ انتظاری ندارم میدونم کاری نمی کنن ولی ازمردم می خوام لطفا خودرو نخرین تاارزان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
سلام.لطفا خواهشا التماسا پخش کنید تا به سمع مسولین برسد

ماشین نان شب نیست مهم نیست گران بشود هر کس داشت بخرد نداشت وسایل نقلیه عمومی سوار شود
به فکر نان شب مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
هیچ چیز نباید گرون بشه
با ایجاد مسابقه گرونی همه بازنده ان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مردم همیت ملی و اخلاقی داشته باشید کالاهای غیرضروری نخرید و کالاهای ضروری راهم کمترازقبل بخرید وقناعت کنید تا فشار اقتصادی به خودتون و شهروندان کمترواردشه وهم افراد سودجو ومحتکر وخرابکار ضررکنند خواهشمند است این موضوع رابه یک فرهنگ ملی ترویج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۹:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
خواهشن حداقل این ماشینهای پیش فروش شده رابا همین قیمت فعلی تحویل بدین بعد به فکر افزایش قیمت و کیفیت باشین خودروی تولید شده وانبارشده راچطوری می خواین اصلاح کیفیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۲۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
راهکار کاهش قیمت خودروی بی کیفیت داخلی که سالانه جان صدها نفر رو میگیرن این هست که عوارض ورود ماشین خارجی به صفر برسه
با این روش خودرو سازان مجبور میشن قیمتهارو کاهش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چی باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مردم توروخدا ازاین ارابه های مرگ ساز نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
متاسفانه هیچ نظارتی درخصوص قیمت گذاری خودرو نیست و انشاءالله مسئولین در این خصوص یه فکری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
هی به مردم فشار میاورند که کالای ایرانی بخرید .ولی وقتی به مردم فشار هست تولید کنندگان ایرانی شروع به احتکار و گرانفروشی میکنند.
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
پایین نمیاد که هیچ هر روز داره بالاتر هم میره با این که بازار خودرو کساده!!
مجلس باید تعرفه خودروهای وارداتی رو پایین بیاره تو این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرا کسی با این گرانی زیاد خودرو برخورد نمیکند چرا خودروسازان برای خود مافیا درست کرداند چرا همه صنایع و کارخانجات فقط به فکر خودشون هستند چرا کسی به فکر مردم نیست چرا باید خودرو وقطعات سربه اسمان بزنند مگر انحصار کنندگان خودرو دولتی نیستند چرا نظارتی وجود ندارد نباید وقتی که بازار رو انحصاری کردند اجازه پیدا کنند احتکار و گران فروشی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
قیمت پایین نمی اید خیالتان راحت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
اصلا پائین نیاد هزار برابر بشه وقتی کسی نخره چی گیرشان میاد جز شرمندگی مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۸:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
ماشینهای بی کیفیت ایران خودرو رو نخرید هم خرجش بالاست پارس سال خریدم صفر کیلومتر دوبار رفتم سنسور اکسیژن و پمپ بنزین عوض کردم با هزینه های گزاف
نخرید پارس نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۶:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
ثبت نام هم که تحویلش واسه یکسال دیگه است تازه اگه موفق بشی بنویسی پس ما باید چکار کنیم.مسوولان فکری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مسولان فکری کن
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۶:۲۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
۱۵۰ هزار پیش فروش کردن برا سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی روی خودرو و کالاهای مصرفی از جمله خوراک, پوشاک, بهداشت, ساختمان و............نمیشه این همه فشار روی مردم مگه نمی بینید چرا همه چیز را با دلار می سنجید. فقط حقوق جزوش نیست اونم با دلار حساب کنید.یه پیشنهاد دارم میگم چطوره؟
ای مردم ای ملت خوب ایران نخرید نخریدخود مسولین هم وقتی راه کار میدن میگن نخرین تا ارزون بشه پس چرا این همه هجوم میارید برای کالای بی کیفیت نخرید , نخرید نخرید نخرید
Germany
سارا
۲۳:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
همون همه میگن ولی بازم مردم می خرن اگه یه اتحاد ملی وجود داشت حال همه ما هم خوب بود والا همش تقصیر خودمونه این گرونی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی روی خودرو و کالاهای مصرفی از جمله خوراک, پوشاک, بهداشت, ساختمان و............نمیشه این همه فشار روی مردم مگه نمی بینید چرا همه چیز را با دلار می سنجید. فقط حقوق جزوش نیست اونم با دلار حساب کنید.یه پیشنهاد دارم میگم چطوره؟
ای مردم ای ملت خوب ایران نخرید نخریدخود مسولین هم وقتی راه کار میدن میگن نخرین تا ارزون بشه پس چرا این همه هجوم میارید برای کالای بی کیفیت نخرید , نخرید نخرید نخرید
Germany
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۴:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مردم عزیز خودروسازان دارن هرچه ماشینها بیکیفیت وبدون امنیت رو با چندبرابر قیمت به مردم می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چه دلیلی داره وارادات خودرو ممنوع بشه من ایرانی امروز ماشین پیش خریدکنم برا شهریور ۹۸ مسخره است
Germany
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
دقیقا.
بنظر گذشت چهار دهه، انصافا فرصت بسیار زیادی برای هنرمندی خودروسازان و تامین نیازمندی های مردم بوده و بیش از این جایز نیست با تجدید انحصار تولید و عرضه
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
فعلا احناس و کالاهای مصرفی به همین قیمت خواهید ماند به مدت نامعلومی ومنتظر پایین آمدن قیمت ها نباشیم به امید خدا این مشکلات هم برطرف میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۷:۴۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
برطرف که نمیشه ولی همین که امید داری خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
تورا به خدا نخرید نخرید به خودتون رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
تعرفه واردات باید برداشته بشه
Germany
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
موافقم.
باتشکر از سایت خوب باشگاه خبرنگاران. لطفا در این خصوص با نظرسنجی عمومی، به خواست عمومی توجه شود.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مگه این ماشینا ایرانی و تولید داخل نیستن اصلن به دلار چه ربطی داره مگه با دلار حقوق میدن مگه نمی گفتن تولید داخله چرا کارخونه گرون میکنه من حسرت ماشین خریدن به دلم موند 50 تومن جمع کرده بودم دنا بخرم شد 100 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
خودرو چیه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۱۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
خیلی گرون و بی کیفیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
پراید خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
خودرو چیه
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
ماشين مارا كه با افتخار كالاي ايراني ثبت نام كرديم بدهند كاهش قيمت پيشكش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
فرایند تبدیل یک تکه کاغذ به خودرو بسیار زمانبر است
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۲:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
من به همسرم گفتم ما هر چی بدوییم دیگه نه نمیتونیم خونه بخریم نه ماشین اما مسوولین میگن ما امیدورا باشیم
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
کجای دنیا خودرو را موعد تعیین شده نمی دهند و با تاخیر و بعد از گرون شدن قیمت می خواهند به نرخ روز حساب کنند . مگر غیر از این هست که اگر در موعد مقرر ماشین را تحویل می دادند و به همان نرخ روز حق بود . بخدا نکنید این بی انصافی ها را
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۵:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
خونه مهر و ماشین رو همه ما میدونیم که به هیچ عنوان سره موقع نمیدن ولی وقتی اسم مینویسن از کله سحر میریم نوبت میگیریم. تنها راه اینها هم نخریدن هست که متأسفانه ما جیگرش رو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۱:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
به نظر من راه حل کنترل بازار خودرو و پاسخ به تخلفات خودروسازان داخلی واردات خودرو های باکیفیت ولی ارزان قيمت است که نهایتا زیر 40 یا 50 ميليون پای مشتری در بیاد
گمرک باید تعرفه ی چنین خودروهایی رو 10 درصد حساب کنه
-
ناشناس
۱۱:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
وزراعزل یااستعفامیدن چرامسئولان ومدیران ایران خودرووسایپا عزل ویااستعفانمیدن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
این خریدهای هجومی اکثرا دلالها هستن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
هی میگین مردم خودرو نخرند پس این همه چیزای که هزارتا خودرو انبارکرده داره به قیمت بازار میفروشه ازکجا اورده انقد ماشین غیراز خود ایراینخودرو که این کارو میکنه چرا دولت نظارت برهیچ کالایی نداره ؟
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۱۰:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرا کسی که موعد تحویل خودروش گذشته باید به قیمت روز باهاش حساب کنن خدایا خودت ما را نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۶:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
به طرف جنس فروختن بهش گفتن مثلا فروردین ماه بهت تحویل میدیم به قیمت روز هم پول میگیریم. حالا نه تنها فروردین تحویل ندادن بلکه میخان به قیمت مهر ماهی که تحویل میدن حساب کنن
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرا دولت جلوی این گرون فروش هارو نمی گیرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
تولید ایرانی
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
کاهش قیمت خواستاریم ما مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
اینا همه اینه که قیمت ماشین رو بیارن پایین که با حرف نمیشه ،پس از تحریم دوباره قیمتها بالا میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
پراد قیمتش با توجه به کیفیتش 5 میلیون هم زیاده و شما دارید به نزدیک 40 میلیون می دهید؟
مردم خودرو نمی خریدند و این خودروسازای گرانفروش ورشکست می شدند تا یا قیمت میامد پایین و یا کیفیت بالا می رفت.

از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
الان زمان برداشتن تعرفه واردات است . اونوقت بازار خودش قیمت تعیین می کنه.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
میخای درامد تعطیل کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
وای بر ما . وای ... وای
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۹:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرا هیچ کنترل نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
گل گفتی چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
بله ما انتظار کاهش قیمت ها هستیم اما معلوم نیست کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
#کمپین نخریدن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۹:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
نباید خودرو بخریم.تحریم خرید خودرو بهترین کار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
با خریدن شاید ادم بمیره ولی با نخریدن نمیمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مردم خودرو میخرن یا اون رانتی که 1000 تا 1000تا خودرو ها رو میخرید

هنوز چند ماه که با کارت ملی خودرو میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
هیچ نظارتی از سوی دولت نمیشه فروشندگان هر قیمتی که دلشون می خواد می فروشند
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مامردم تاکی باید درخواب باشیم.. . چه نظارتی ؟. تاکی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
من نمیدونم چرا قیمت ماشین اینقدر بالا و پایین میشه
خب قیمت هر ماشین به دلار تو خارج معلومه
دلار رو به هر قیمتی به خودروسازا میدن اونام باس به همون تو خارج ( البته قیمت در کارخونه تو خارج نه تو بازار خارج که کلی مالیات و عوارض روش میبندن )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
باید کسانی که قیمت هارو بالا میبرند برخورد جدی شود
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
نفرمودی این برخوردو کی انجام بده.؟. .علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
من که دو ساله کارگری کردم پول جمع کردم تا یه پراید بخرم گرون شد دیگه بیخیال ماشین شدم همون با موتوری که دارم میرم سرکار. نمیخرم چون با خریدنم حمایت میکنم از گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
پس چند روز پیش تیتر زدید خودرو در سراشیبی سقوط قیمت پس چی شد ؟ هیچ راه مدیریتی نیست تا خودرو ایمن وبا قیمت مناسب سوار بشیم خودروهای ترکیه بنزین کمتری نسبت به مصرف خودرو در ایران مصرف میکنن اینم از ماشینهامون که باهزارتا ناز وعشوه میخان به بازار بدن
-
ناشناس
۰۷:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
شنیدن کی بوود مانند دیدن .

ببینیم و تعریف کنیم
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
خاستید خوب ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
شرکت های داخلی (دولتی) خودرو ساز عامل این بحران هستند چرا قیمت قطعی اعلام نمی کنند..؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
تا زمانی که معیار مشخص نشه همین رویه ادامه داره
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
ما مردم خواستار قیمت اجناس و کالاهستیم