انار باستانی مفرغی ۳ هزار ساله که درکاوش‌های باستان شناسی گوهر تپه کشف شد سه روز دیگر در جشنواره انار اشرف بهشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: مکشوفه باستانی مفرغی شبیه به انار در ششمین جشنواره انار اشرف بهشهر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی انار اشرف در هفته اول آبان ماه در شهرستان بهشهر افزود: انار باستانی مفرغی از کشفیات باستان شناسی سایت موزه گوهر تپه به دست آمده است

فرزانه با بیان اینکه این جشنواره در رونق گردشگری و معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی اهمیت دارد، گفت: جشنواره‌ها یک فعالیت فرهنگی است که باید به سمت اقتصادی شدن پیش برود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه هنوز در برگزاری جشنواره‌ها نوپا هستیم، افزود: این جشنواره‌ها در کشور‌های گردشگرپذیر عامل جذب گردشگر به شمار می‌آید و با حضور گردشگر به منطقه نیز فرصت‌هایی شغلی و رونق اقتصادی صورت می‌گیرد.

وی گفت: جشنواره هایی، چون انار اشرف که هر ساله در بهشهر برگزار می‌شود، فرصت‌های جدیدی در شهرستان ایجاد می‌شود که می‌تواند مود استفاده سرمایه گذاران در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

وی افزود: ششمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی انار اشرف از ۲ آبان ماه امسال به مدت ۵ روز در مجتمع تفریحی-توریستی غار هوتو برگزار می‌شود.

پیش بینی تولید ۱۰ هزار و ۴۵۰ تنی انار در بهشهر

خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر نیز با اشاره به اینکه سطح باغات انار این شهرستان یک هزار و ۵۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار و ۴۵۰ تن انار در باغات این شهرستان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه سطح باغات انار این شهرستان هزار و ۵۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار و ۴۵۰ تن انار در باغات این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه این شهرستان مقام نخست تولید محصول انار در استان را به خود اختصاص داده است، افزود: سطح زیر کشت باغات بارور این شهرستان ۹۵۰ هکتار و غیربارور ۱۰۰ هکتار است و دارای یک هزار و ۳۵۰ بهره بردار است.

وی گفت: وجود ۱۵۰ هکتار انار وحشی ترش پراکنده و ۱۲ هکتار انار ترش خودرو با عملکرد پنج تن در خلیج میانکاله، نشانگر جایگاه خوب و توسعه پرورش انار در این شهرستان است.

حقیقی با اشاره به اینکه از ۲۸ رقم انار موجود در مازندران، ۱۶ رقم آن بومی این شهرستان است، افزود: از مزایای انار بهشهر، کشت و پرورش ارگانیک انار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه توسعه انار در پنج سال اخیر با ۳۰۰ هکتار احداث باغ انار افزایش چشمگیری داشت، افزود: برداشت انار از باغات این شهرستان از شهریور ماه شروع و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۲۰ میلیارد ریال درآمد از فروش انار عاید باغداران انار منطقه شود.

انتهای پیام/آ

رونمایی از انار باستانی مفرغی گوهر تپه بهشهر در جشنواره انار اشرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.