فراهانی گفت: طرح ترافیک از مشکلات توزیع مواد لبنی است و امیدوارم این مسئله برطرف شود تا کار توزیع مواد لبنی در سطح شهر انجام شود.

طرح ترافیکی از مشکلات توزیع مواد لبنی/ دفتر معاونت وزارت بهداشت در اتاق اصناف تهران راه‌اندازی شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران صبح امروز در همایش غذای سالم لبنیات سالم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: میزان مصرف مواد لبنی در کشور پایین است و هر فرد ایرانی به طور میانگین بین 110 تا 120 گرم در روز لبنیات و شیر مصرف می‌کند ولی در کشورهای توسعه یافته میزان مصرف مواد لبنی سالیانه بیش از 170 کیلوگرم است.

وی ادامه داد: در مناطق محروم کشور میزان مصرف مواد لبنی روزانه بین 70 تا 80 گرم است و این در حالی است که ایران یکی از کشورهای مهم در زمینه صادرت مواد لبنی در دنیا محسوب می‌شود.

فراهانی تأکید کرد: اتحادیه صنف محصولات لبنی بسیار مهم است زیرا ارتباط مستقیمی با سلامت مردم جامعه و وضعیت اقتصادی دارد و هرگونه خطا باعث ایجاد آسیب‌های جدی به جامعه و مصرف‌کنندگان می‌شود.

عرضه محصولات سالم و با کیفیت از وظایف مهم صنف محصولات لبنی 

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: عرضه محصولات سالم و با کیفیت یکی از وظایف مهم این اتحادیه محسوب می‌شود و کوتاهی در ارائه خدمات مناسب و نبود نظارت کافی باعث بروز آسیب‌های جبران ناپذیری به مردم و خانواده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف در کنار اتحادیه و صنوف مختلف است، افزود: ما به دنبال اجرای طرحی هستیم که طی آن یک دفتر وزارت بهداشت در اتاق اصناف راه‌اندازی شود؛ البته باید بگویم که این اتاق در حوزه بهداشت و نظارت اقدامات خوبی را انجام می‌دهد و مسئولیت خطیری را بر عهده دارد.

فراهانی یادآوری کرد: یکی از مشکلات توزیع مواد لبنی طرح ترافیکی است و من امیدوارم این مسئله هر چه سریعتر برطرف شود تا کار توزیع و پخش مواد لبنی بهتر از گذشته در سطح شهر انجام شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار