هاشمی گفت: بارها به معاونت بهداشت تاکید کردم که می‌توانیم در حوزه لبنیات اشتغال زایی داشته باشیم. 
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در پیام ویدیویی در همایش غذای سالم، لبنیات سالم که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: همایش غذای سالم در آغاز فصل پاییز مشوقی برای مصرف لبنیات کودکان، خردسالان و حتی دانش آموزان و دبیرستانی‌ها است.

وی افزود: تنها دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی نیازمند مصرف لبنیات نیستند بلکه همه مردم باید مصرف مواد لبنی را جز برنامه غذایی خود قرار دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: مصرف لبنی ایران در کشورهای جهان و حتی در بین کشورهای منطقه بسیار پایین است اما  خوشحالم در این حوزه اهتمام ویژه ای دارید و در بیش از 9 هزار واحد صنفی 120 هزار نفر مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.
 
هاشمی افزود: بر اساس گزارش‌ها نهایت همکاری بین وزارت بهداشت و صنف لبنی وجود دارد و ما می توانیم مردم را به تشویق مصرف مواد لبنی دعوت کنیم.
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: بر اجرای مقررات نظارت می‌کنیم، بارها به معاونت بهداشت تاکید کردم، می‌توانیم در حوزه لبنیات اشتغال زایی داشته باشیم. 

نقش مهم وزارت ‌ها در بالا بردن سرانه مصرف مواد لبنی

وی افزود: وزارت بازرگانی در این راستا می توانند کمک موثرتری داشته باشند، همچنین مجلس، وزارت آموزش پرورش نیز می توانند در این زمینه ایفای نقش داشته باشند.

هاشمی گفت: ما بر دوستانمان در اصناف نظارت می‌کنیم و دیگران هم کمک می کنند که مفید تر از گذشته باشید.
 
درحال تکمیل/
برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار