جانشین فرمانده انتظامی مازندران از ثبت نام و صدور ۴۱ هزار گذرنامه برای زائران اربعین حسینی در استان مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که شهادت‌طلبی یکی از مهمترین رموز تثبیت و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و پیوندی ناگسستنی با قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، دارد، گفت: زنده نگه داشتن اربعین در واقع زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و ایستادگی در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است.

وی افزود: از فواید زنده نگه داشتن اربعین حسینی اقامه‏ حق و عدل، دین خدا و ایجاد حاکمیت شریعت و برهم زدن بنیان ظلم و جور در جامعه است.

سرهنگ مفخمی از اقدامات ویژه پلیس مازندران در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در استان مازندرن خبر داد و گفت: به همین منظور ۴۶ دفتر خدمات الکترونیکی پلیس در سراسر استان با افزایش ساعات خدمت تا ساعت ۵ بعد از ظهر، به مراجعه کنندگان و زوار حسینی (ع) خدمات می‌دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با شاره به اینکه صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی در کمتر از ۴۸ ساعت آماده و از طریق اداره پست تحویل آنان می‌شود، افزود: زائران گرامی باید توجه داشته باشند که اعتبار گذرنامه صادرشده برای آنان ۵ سال است و برای دریافت روادید باید گذرنامه آنان حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد

وی گفت: در صورت مفقودی گذرنامه، پس از اعلام متقاضی مراتب در کمیسون مطرح و بلافاصله دستور صدور گذرنامه جدید مشروط به مسافرت پیاده روی اربعین حسینی صادر خواهد شد.

سرهنگ مفخمی با بیان اینکه سربازان وظیفه با مراجعه به یگان خدمتی و دانشجویان با مراجعه به دانشگاه مربوطه و دریافت مجوز از نظام وظیفه استان باید نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند، افزود: تاکنون در مازندران برای پیاده روی اربعین ۴۱ هزار ۵۹۰ نفر ثبت نام کرده و برای آنان روادید صادیر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه صدور روادید در کمتر ۲۴ ساعت و حتی به روز انجام می‌شود، گفت: زائران هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی با بیان این که واگذاری و یا استفاده از گذرنامه دیگران جرم تلقی می‌شود و از خروج این گونه افراد از کشور جلوگیری خواهد شد، به زائران توصیه کرد: در صورت مفقودی گذرنامه در خارج از کشور ضمن مراجعه به کنسولی جمهوری اسلامی ایران در نجف یا کربلا می‌تواندد نسبت به اخذ برگه عبور برای ورود به کشور اقدام کنند.

سرهنگ مفخمی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: قبل از سفر حتما گذرنامه را بررسی نمود و اطلاعات گذرنامه را با مشخصات خود تطبیق دهند که متعلق به خود آنان باشد، از در اختیار گذاشتن گذرنامه به غیر جدا خودداری کنند و برای دریافت ویزا حتما از طریق سایت سماح که زیر نظر حج و زیارت می‌باشد اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

۴۱ هزار روادید برای زائران اربعین در مازندران صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.