۴ طرح آبخیزداری بااعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از مسئولین در سردشت کلنگ زنی شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح‌ها گفت: طرح‌های عملیات مکانیکی، عملیات بیو مکانیکی، طرح احداث کمربند حفاظتی، و طرح کاداستر در روستای ‘نستان’ از توابع بخش مرکزی شهرستان کلنگ زنی شدند.

“سیدکامل حسینی”  افزود: برای اجرای طرح‌های کلنگ زنی شده بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت اجرای عملیات مکانیکی را  ۲ هزار و ۱۵۰ مترمکعب عنوان کرد و افزود: این عملیات شامل سد ملاتی با یکهزار و ۵۰۰ مترمکعب، سد گابیونی با ۳۵۰ مترمکعب و خشکه چین در سطح ۳۰۰ مترمکعب هستند.

وی بیان کرد: با انجام عملیات بیو مکانیک، بانکت‌های هلالی همراه با کاشت بذر بلوط و بادام در سطح ۱۳ هکتار در مناطق تنک و کم پوشش این منطقه اجرا می‌شود.

حسینی در خصوص پروژه ایجاد کمربند حفاظتی گفت: برای جداسازی زمین‌های کشاورزی از مراتع و جنگل بنچ مارک‌های بتونی به مساحت ۵ هزار هکتار با اعتبار ۶۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تحویل پیمانکار شده است.

وی در رابطه با طرح کاداستر اضافه کرد: برای اخذ سند تک برگی، اصلاح نقشه‌های سنواتی، رقومی سازی و حدنگاری برای مساحت ۳ هزار هکتار از حوزه روستای نستان مبلغ ۱۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اشتغالزایی طرح‌های کلنگ زنی شده در روستای نستان، اظهار کرد: برای ۲ نفر قرقبان به مدت ۲ سال، جذب یک نفر تسهیلگر در قالب ماده ۲۴ برای مدت ۶ ماه، جذب یک نفر ناظر مقیم برای ۶ ماه، ۴۲۰ نفر روز در عملیات مکانیکی و ۴۵۰ نفر روز در عملیات بیو مکانیکی طی ۲ ماه مشغول به کار می‌شوند.

 

انتهای پیام/م

کلنگ ۴ طرح آبخیزداری در سردشت به زمین زده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.