نماینده مردم قم گفت: امروز باید حال مردم را که در فشار شدید اقتصادی هستند، بفهمیم و اگر مجلس عصاره ملت است، باید نقش موثری برای حل مشکلات آنان داشته باشد.

مردم به مجلس دل خوش کرده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌السلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه دوم آبان) در نطق میان دستور خود، گفت: در ماه‌های گذشته که تلاطم و نابسامانی‌های اقتصادی به شدت مردم را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو کرده است، بار‌ها از تریبون مجلس به بسیاری از نهاد‌های اجرایی در خصوص عملکردشان اعتراض کردیم، اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت  اما ضرب المثلی هست که می گوید «یک سوزن به خودتان بزنید و یک جوالدوز به دیگران.»

وی افزود: با شرمندگی به پیشگاه مردم عرض می‌کنم که مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را آن طور که باید و شاید در حل مشکلات اقتصادی انجام نداد، عملکرد ضعیف مجلس دلایل متعددی دارد.

نماینده مردم قم عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس را یکی از دلایل ناتوانی مجلس در حل مشکلات دانست و گفت: ۶ کمیسیون اقتصادی مجلس مستقیماً با موضوعات اقتصادی در ارتباط هستند؛ در مجلس متخصصین و کارشناسان متعدد اقتصادی داریم، در این مدت هر نماینده و هر کمیسیون به صورت فردی و آتش به اختیار در این دوران عمل کرده است، ولی هیئت‌رئیسه مجلس که باید هم افزایی ایجاد کند، تلاش‌ها را هماهنگ و جهت کار مجلس را تعیین و از توان و تخصص کارشناسان استفاده کند، چنین نقشی را ایفا نکرد.

ذوالنوری تاکید کرد: ما در مجلس کارشناسان دانشگاهی و متخصصین زیادی داریم که باید به نظرات این افراد توجه کرد. مرکز پژوهش‌های مجلس هم باید فعال می‌شد نه آنکه جداگانه عمل کند، باید به نظرات کارشناسان تجربی کف بازار اهمیت می‌دادیم و نظر آنها برای تقویت نقاط قوت و برطرف شدن نقاط ضعف به طرح‌های اصلی مجلس اضافه می‌شد؛ پس از آن اعلام می‌کردیم که راه‌حل ما این است و اگر ایراد ندارد آن را اجرایی کند؛ اگر دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند مشکلش چیست و اگر نظر برای اصلاح دارید به مجلس بگویید یا به صورت لایحه به مجلس ارائه بدهد.

وی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس در خصوص مواجهه با مشکلات اقتصادی سخن گفته‌اند، گفت: اینکه افراد در مجلس بیایند و سخنانی ایراد کنند که فقط جنبه درد دل دارد و بعد هم با قرعه کشی غیر هدفمند، عده‌ای بدون آمادگی قبلی بیایند و حرفی را بزنند که هیچ خروجی مثبت و سودی نداشته باشد، کار درستی نیست.

نماینده مردم قم ادامه داد: متاسفانه روز گذشته در جلسه غیرعلنی هم به جای اینکه مسائل اساسی کشور  بحث شود، موضوع رد یا تایید CFT در شورای نگهبان مطرح شد؛ گویا برخی نمایندگان بار دیگر می‌خواهند به جای حل مشکلات مردم، وقت مجلس را برای موضوعاتی بگذارند که خروجی خاصی برای کشور ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مردم به مجلس دل خوش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما امروز باید حال مردم را که در فشار شدید اقتصادی هستند، بفهمیم و اگر مجلس شورای اسلامی عصاره ملت است، باید نقش موثری برای حل مشکلات آنان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار