سرپرست اداره كل ارزيابی عملكرد و پاسخگويی به شكايات از تداوم نظارت‌ها بر عملکرد مدارس دولتی در طول سال تحصیلی خبر داد.

دولتیاری / تداوم نظارت‌ بر عملکرد مدارس دولتی در طول سال تحصیلی / ارزیابی عملکرد 33 هزار مدرسه در سراسر کشورعلیرضا کمرئی سرپرست اداره كل ارزيابی عملكرد و پاسخگويی به شكايات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نظارت بر عملکرد مدارس در طول سال تحصیلی اظهار کرد: دستورالعملی مبتنی بر نظارت بر ثبت نام را قبل از شروع تابستان به مدارس ارسال کردیم که این دستورالعمل وضعیت شفافی را برای مدیران مدارس و خانواده‌ها مشخص می‌کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل مدارسی که مجاز به دریافت وجه بودند و مدارسی که مجاز به این کار نبودند، مشخص شدند.

سرپرست اداره كل ارزيابی عملكرد و پاسخگويی به شكايات با اشاره به اینکه اجرای این دستورالعمل تا حدی خانواده‌ها را نسبت به سال‌های گذشته در روند ثبت نام راضی نگه داشته بود؛ گفت: هنگام ثبت نام اخذ هر گونه وجهی چه به صورت داوطلبانه چه به صورت اجباری ممنوع اعلام شده بود تا اجحافی در حق خانواده‌ها صورت نگیرد و بعد از آن آیین‌نامه اجرایی حاکم شد که پرداخت وجه داوطلبانه برای مدارس دولتی را بلامانع می‌دانست.

کمرئی تصریح کرد: طبق این آیین نامه اجرایی هر گونه اجبار از برخورد تند با دانش‌آموز تا سیاست تنبیهی برای او کاملا خلاف قانون است.

ممنوعیت اجبار برای دریافت وجه در مدارس

وی با تأکید بر اینکه اجبار بر اخذ وجه در مدارس چه در زمان ثبت نام چه پس از آن ممنوع است، تصریح کرد: با توجه به این  شرایط نظارت‌های دائمی را در طول سال تحصیلی هم دنبال خواهیم کرد اما در طول سه ماه تابستان این فرایند به طور ویژه‌تری دنبال می‌شود و بیش از 33 هزار نظارت را در مدارس به کشور انجام دادیم.

سرپرست اداره كل ارزيابی عملكرد و پاسخگويی به شكايات با بیان اینکه بازرسی‌های گسترده در سطوح مختلف را انجام دادیم؛ گفت: البته این بازرسی‌ها باعث نمی‌شود که ادعا داشته باشیم که هیچگونه تخلفی در مدارس وجود نداشته است اما شفافیت عملکردی که امسال بوجود آمد تا حدی رفتارهای غیر قانونی را کنترل کرد.

با طرح حساب یکپارچه، امور مالی مدارس را رصد می‌کنیم

کمرئی به طرح حساب یکپارچه مدارس هم اشاره کرد و گفت: این حساب تقریبا  آماده شده است و بر اساس این طرح هر گونه دریافتی در مدارس معنادار خواهد بود و قابلیت رصد آن را داریم؛ بنابراین با طراحی سیستم در آموزش و پرورشی که بیش از 100 هزار مدرسه را نظارت و بازرسی می‌کند اقدامات کنترلی را در دستور کار داریم.

وی افزود: علاوه بر نظارت‌های سیستمی نظارت‌های میدانی هم در دستور کار است تا بر عملکرد مدارس راستی‌آزمایی داشته باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۳۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
با سلام اداره های آموزش و پرورش چه پشتیبانی انجام میدن که مدیران باید هرساله این مبالغ رو به عنوان حق بوفه به حساب آموزش و پرورش واریز کنن؟؟! شرح ذیل:
---میزان دریافت هزینه پشتیبانی و پایش سالانه مدیریت کمیته های تغذیه سالم(بوفه)
هزینه به تومان جمعیت دانش اموزی مدرسه
معاف زیر50 دانش اموز
51 الی 100 دانش اموز 50000 تومان
101 الی 200 دانش اموز 100000تومان
201 الی 300 دانش اموز 200000تومان
301 الی 400 دانش اموز 300000 تومان
401 الی 500 دانش اموز 400000تومان
بالاتر 500 دانش اموز 500000تومان
آخرین اخبار