وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۲ شرکت سنگاپوری به دلیل انجام معاملات چندین میلیون دلاری با کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای دو شرکت سنگاپوری را به دلیل انجام معاملاتی به ارزش چندین میلیون دلار با کره شمالی تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد شرکت مواد غذایی «وی تیونگ» و همچنین شرکت کشتیرانی «دبلیو تی مارین» در عملیات «پولشویی» به نفع کره شمالی دست داشته اند.

این تحریم ها علیه دو شرکت سنگاپوری به دنبال افزایش نگرانی ها از احتمال کمک رسانی به پیونگ یانگ برای پیشبرد برنامه های هسته ای این کشور اعمال شده است. مقامات سنگاپور تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده اند.

جورج استانتون، یک نماینده آمریکایی که پیشتر طرح تحریم‌های کره شمالی را پیشنهاد کرده بود، گفت: سنگاپور در طول تاریخ از نظر اجرای تحریم های آمریکا علیه کره شمالی نقش ضعیفی ایفا کرده و یک نقش اساسی در پولشویی و قاچاق پول به پیونگ یانگ داشته است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین «تان وو بنگ»، رئیس این دو شرکت را هم در فهرست تحریم های خود قرار داده است. این دو شرکت نامبرده، رئیس مشترک و تقریبا اعضای مشابهی دارند. گزارشها حاکی از آن است که تان وو بنگ دست کم با یک شخص در شرکت وو تیونگ در ارتباط بوده و قراردادهایی به ارزش میلیونها دلار با کره شمالی منعقد کرده است.

در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی درباره برنامه های هسته ای پیونگ یانگ در سنگاپور ملاقات کرد. اما از آن پس به دلیل انتقادات مکرر دو طرف از یکدیگر، روند پیشروی مذاکرات به تعلیق افتاده است. ترامپ هم پس از برگزاری این نشست اظهارات ضد و نقیضی را درباره کره شمالی مطرح کرد. وی به محض بازگشت از سنگاپور اعلام کرد که کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای نیست؛ این در حالی است که او چند روز بعد گفت کره شمالی همچنان یک تهدید غیرمعمول برای آمریکا محسوب می شود!


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار