شیوع ۲۰ درصدی رفلاکس معده در ایرانی‌ها + توصیه‌های غذایی

نائب رئیس انجمن گوارش و کبد ایران درباره شیوع بیماری رفلاکس معده و توصیه‌های غذایی به بیماران توضیح داد.

شیوع ۲۰ درصدی رفلاکس معده در ایرانی‌ها + توصیه‌های غذایی به بیمارانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصری مقدم نائب رئیس انجمن گوارش و کبد ایران در نشست خبری هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد ایران، با بیان اینکه بیماری رفلاکس شایع ترین بیماری گوارش محسوب می‌شود،گفت: برگشت شیره معده به مری را رفلاکس گویند و در حال حاضر 20 درصد جمعیت کشور به این بیماری مبتلا هستند.

وی ادامه داد: رفلاکس خطرناک نیست اما برای بیماران آزاردهنده و دوره درمان آن طولانی مدت خواهد بود.

نائب رئیس انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به توصیه‌های غذایی بیماران مبتلا به رفلاکس، اظهار کرد: بیماران مبتلا به رفلاکس معده باید همیشه پیش از سیر شدن از غذا دست کشیده و غذا را خوب بجوند، همچنین این بیماران نباید تا دو ساعت پس از مصرف غذا به رختخواب بروند.

ناصری ادامه داد: مبتلایان به رفلاکس معده نباید غذای پر حجم و چرب مصرف کنند اما محدودیتی در مصرف میوه و سبزی ندارند و تنها باید در مصرف میوه های ترش مثل انار ترش، پرتقال و نارنگی ترش خودداری کنند.

وی نوشابه، فست فود و اضطراب را برای مبتلایان به رفلاکس معده بسیار مضر دانست و گفت: افزون بر این بیماران باید در مصرف چای احتیاط کنند و به میزان کم چای کمرنگ و تازه بنوشند، نوشیدن قهوه به میزان زیاد نیز برای مبتلایان به رفلاکس معده مضر است.

نائب رئیس انجمن گوارش و کبد ایران تأکید کرد: یکی از نکات مهم در درمان بیماری‌های گوارشی انجام درست و دقیق آندوسکوپی و کلونوسکپی است، به همین دلیل پزشکانی که مجوز انجام این روش های تشخیصی را دارند باید هر سال دوره‌های باز آموزی را بگذرانند.

انتهای پیام /

رفلاکس؛ شایع ترین بیماری گوارش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار