در ایام اربعین حسینی پایانه مرزی چذابه یکی از ۳ گذرگاه مرزی، رسمی و بین المللی تردد و مملو از دلدادگان و عاشقان حسینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پایانه مرزی چذابه شاهد عبور زائران و دلسوختگان امام حسین(ع) است که با هر رنگ و نژادی از سرزمین های مختلف، دل به دریای شور و عشق زده اند و قدم قدم روانه بارگاه مطهر سرور و سالار شهیدان شده اند.

روز گذشته، بارش رحمت الهی که در نیمه غربی کشور از جمله؛ مرز چذابه آغاز شد، و دیگر شهرهای استان شامل؛ دشت آزادگان و اهواز را تحت تاثیر قرار داد و سبب شد تا فضای چذابه رنگ و بوی پاییزی به خود بگیرد و زائران حال و هوای دیگری را تجربه کنند.

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

با این حال این بارش باران کم کم شدت گرفت و با رعد و برق و وزش باد شدید همراه شد که در برخی موارد مشکلاتی را برای مواکب، معابر و برق منطقه به وجود آورد.

همه نیروها بسیج شده اند

حسین عبیداوی، شهردار سوسنگرد در خصوص مشکلات پیش آمده در اثر شرایط ناپایدار جوی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به بارش شدید باران از روز گذشته در شهر سوسنگرد، ما با مشکلاتی مواجه شدیم که هم خود شهرداری ها و هم نیروهای امدادی دست به دست هم دادند تا وضعیت را به حالت نرمال برگردانیم، به دلیل طوفان و وزش باد شدید بعضی از مواکب، جاده ها و مسیرهای تردد زوار و همینطور پارکینگ هایی که در مرز چذابه مستقر هستند با مشکلاتی روبرو شدند که در حال حاضر از مدیر کل امور شهری و معاون وی و تمام مسئولان شهری و استانی تا گروه های امدادی و آتش نشان، همگی بسیج شده اند تا مشکلاتی که پیش آمده را به نحو احسنت مدیریت کنیم.

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

جاده های آسفالت نشده مشکل ساز شدند

وی بیان کرد: متاسفانه در شهر سوسنگرد مشکل گرفتگی معابر را داریم که برای حل این معضل، ماشین های مکنده را وارد کار کردیم و تمام نیروهای واحد موتوری ما مشغول فعالیت هستند، همچنین باندهای آتش نشانی، دستگاه لودر، کمپرسی ها و تمام لوازمی که برای تردد راحت مردم در سطح شهر لازم است، به کار گرفته شده تا بتوانیم مشکل آبگرفتگی معابر را تا حدودی کاهش داده و مشکلات را به حداقل برسانیم.

عبیداوی در ادامه افزود: همچنین در زیر ساخت ها و جاده هایی که آسفالت نشده و عبور و مرور را سخت کرده اند با مشکل مواجه شده و درصدد هستیم این مشکل را زودتر برطرف نماییم.

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

ارائه خدمات مانند قبل ادامه دارد

شهردار سوسنگرد در خصوص خدمات ارائه شده اظهار کرد: در جلسه شورای مدیریت بحران که با هماهنگی و مدیریت فرماندار تشکیل داده ایم، تمام هماهنگی های لازم انجام شده و همه دستگاه های اجرایی، خدمات رسانی، اورژانس، آتش نشانی و بقیه واحدها آمادگی لازم و کامل را داشته و از نظر ارائه خدمات هیچگونه مشکی ندارند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر در سوسنگرد و همینطور در مرز چذابه، در بحث برق رسانی مشکلی نداریم و اداره آب و فاضلاب در کنار مجموعه شهرداری برای مشکلاتی مانند طغیان آب در خیابان ها و جاده ها همکاری ها و هماهنگی های لازم را انجام داده است. همچنین جایگاه های سوخت به تعداد کافی وجود داشته و ماشین آلات و واحد موتوری ما از نظر سوخت مشکلی ندارند و به ارائه خدمات خود ادامه می دهند.

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

نیاز ضروری به تجهیزات برای دفع آب های سطحی و گرفتگی معابر

حسین عبیداوی، با تاکید بر این که برنامه های لازم برای اسکان زائرین صورت گرفته، تصریح کرد: فراهم کردن چندین محل اسکان مانند حسینیه، مساجد، مهمانسراهای بنیاد شهید و آموزش و پرورش را در برنامه کاری خود قرار داده ایم تا هنگام بارش باران و شرایط نامناسب جوی، زائران در محل های مشخص شده مستقر شوند و اسکان یابند و با برنامه هایی که در این زمینه انجام شده، اجازه نخواهیم داد زائری از راه برسد و زیر باران بماند و با مشکل مواجه شود.

این مقام مسئول بیان داشت: در شهر سوسنگرد به علت بارش های اخیر و گرفتگی معابر، نیاز مبرم و ضروری به تامین چند دستگاه پمپ لجن کش داریم تا در دفع آب های سطحی با مشکل مواجه نشویم. نامه نگاری های لازم و هماهنگی های تلفنی با فرماندار و مدیریت بحران استان برای همکاری های مورد نیاز انجام شده وما از مدیریت بحران استان خواهشمندیم تامین وسایل و لوازمی که در حیطه وظایفشان است را در اسرع وقت در برنامه کاری خود قرار دهند وبرای حل این مشکل، نگاه ویژه ای به شهرستان دشت آزادگان و علی الخصوص شهر سوسنگرد داشته باشند .

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

عبور و مرور روان است

عباس هزاریان، سرپرست فرمانداری دشت آزادگان در خصوص وضعیت تردد در روز گذشته گفت: با وجود سامانه بارشی در چند روز اخیر، تمام دستگاه ها مانند آمبولانس، ماشین های آتش نشانی، پلیس راه و نیروهای گشت در مسیرها مستقر بوده و مسیرها را کاملا کنترل کردند و هیچ گونه گره ترافیکی نداشتیم، عبور و مرور روان بوده و خدا را شکر به موقع توانستیم مدیریت بحران کنیم.

آبگرفتگی مواکب و قطعی برق 40 دقیقه ای

وی در پاسخ به سوال مشکلات ایجاد شده در اثر بارندگی شدید روز گذشته، بیان کرد: بارندگی شدید باعث شد بعضی از مواکب را آب فرا گیرد و خیس شوند و بعضی از مواکب از جا در آمدند، از این رو خانواده هایی را که در مواکب بودند و قصد زیارت داشتند به وسیله اتوبوس های اتوبوسرانی جابجا و به سالن های مخصوص اسکان منتقل کردیم. همچنین آب آشامیدنی، پتو، موکت و دیگر امکانات مورد نیاز آن ها مهیا شده است.

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

هزاریان اظهار داشت: شدت باد باعث قطعی برق در شهرستان دشت آزادگان شد، اما مدیریت برق شهرستان و 4 اکیپ امدادی که توصیه های لازم به آن ها صورت گرفته بود پای کار بوده و سریعا بعد از 40 دقیقه برق را وصل کردند و مشکلی به وجود نیامد در حال حاضر در زمینه برق رسانی هیچ مشکلی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان افزود: در بحث آب رسانی مشکلی نداریم و مانند روال قبل از تانکرها استفاده می شود و علاوه بر آن آب شرب لوله کشی در کنار تمام مواکب داریم.

مردم از تردد غیر ضروری در مرز خودداری کنند

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان در خصوص زیر ساخت های انجام شده اظهار داشت: غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان یک سایت جامع و کامل برای مواکب و کلیه امکانات طراحی کردند که برای اولین بار امسال اجرا شد و 70 درصد زیرساخت های آن مانند راه ها، ساخت مواکب و پارکینگ ها انجام شدند و به یاری خدا و با دستور و پیگیری های استاندار و بازدیدهای میدانی ایشان، توانستیم امسال وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: از همه مردم تقاضا می کنم اجازه دهند فقط افرادی که قصد زیارت دارند به مرز بیایند و از ازدحام جمعیت و تردد غیر ضروری که موجب ترافیک بیش تر می شود، امتناع کنند، تا ما بتوانیم بهتر خدمات دهی کنیم و در صورت بروز مشکلاتی مانند بارش باران و طوفان امکانات کافی و لازم را در اختیاز زائرین قرار دهیم.

وضعیت پایانه مرزی چذابه پس از بارسش رحمت الهی چگونه است؟

 

گزارش از سمانه برون

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، مرز چذابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
نظام ایران به عنوان نظامی که انشالله در لشگر صاحب الزمان نقش عمده ای قراره داشته باشه باید تو این تجمع بخوبی خودش رو نشون بده و به نحو احسن در برگزاری مرتب و باشکوه و ایمن این مراسم نقش داشته باشه .در واقع برگزاری این مراسم میتونه یه نوع مانور باشه برای کسب آمادگیهای لازم و شناخت نقاط ضعف برای موقعی که انشالله آقا ظهور کنه و لشگرش از اقصا نقاط جهان برای یاری حضرت به این نقطه از جهان بیان و نظام ما بخواد لشگر آقا رو سازمان بده و کمک حال آقا باشه..به طور جدی باید به این قضیه نگاه بشه