مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اربعین حسینی مراسم دسته‌روی، سینه‌زنی و عزاداری در ۸۶۶ هیئت مذهبی، مساجد در۱۵ نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تبیین اهداف امام حسین (ع) در بین مردم به‌ویژه جوانان مسأله‌ای ضروری است و مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) و یارانش در واقعه عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که باید این فریضه واجب و الهی را در جامعه نهادینه کرده و بر گسترش آن تلاش کنیم.

وی افزود: همزمان با اربعین حسینی (ع) مراسم دسته روی، سینه زنی و عزاداری در مساجد مختلف استان در ماتم و سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بزمانی ابراز داشت: در این مراسم‌ها که با همکاری هیئت‌های مذهبی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی با حضور در خیابان‌ها به سینه زنی و زنجیرزنی خواهند پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود:مراسم دسته روی هیئت‌های مذهبی در شهرستان زاهدان همزمان با روز هشتم آبان ماه از ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به طرف مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود.

وی، با اعلام اینکه، مراسم مشابهی نیز با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های این استان برگزار خواهد شد، گفت: بمناسبت شب اربعین حسینی نیز برنامه‌های سینه زنی و سخنرانی در مساجد و هیئت‌های مذهبی استان برگزار می‌شود.

لینک دانلود مسیر ها

انتهای پیام/پ

دسته روی و عزاداری ۸۶۶ هیئت مذهبی سیستان و بلوچستان در اربعین حسینی

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار