رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک در نواحی غربی استان دید افقی را در زاهدان به ۱۴۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان اظهار داشت: همزمان وزش باد شدید و گردوخاک در نواحی غربی سیستان و بلوچستان و جنوب شرق استان کرمان بر غلظت غبار شهر‌های مختلف استان افزود و دید افقی در برخی نقاط مانند نصرت آباد و زاهدان را به ترتیب به ۵۰۰ و ۱۴۰۰ متر و در خاش به هزار متر رساند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت توفان در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و سبب شد تا غلظت ذرات غبار در هوای این شهر به ۳۱ برابر حد مجاز برسد.

بستانی ادامه داد: این توفان سبب شد تا کمینه دید افقی در محل فرودگاه زابل به ۸۰۰ متر برسد و فعالیت‌های عادی مردم منطقه را دچار اختلال کند.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان افزود: علاوه بر این غلظت ذرات معلق در هوای زابل نیز در ۲۴ ساعت گذشته به چهار هزار و ۵۸۰ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۳۱ برابر حد مجاز و حدود ۹ برابر شرایط بحرانی رسید.

وی تصریح کرد: توفان سبب کاهش دید افقی در برخی محور‌های موصلاتی شمال استان شد به طوری که از برخی مسیر‌ها خبر اختلال در تردد نیز گزارش شده است.

بستانی گفت: هم اکنون توفان در شمال استان فروکش کرده، اما دید افقی کمتر از ۱۰ کیلومتر است و شرایط کیفی هوای زابل همچنان در محدوده ناسالم قرار دارد.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان اضافه کرد: کاهش تدریجی دما در نیمه شمالی استان تا پایان هفته ادامه دارد که در روز‌های پایانی هفته و اوایل هفته آینده کاهش دما محسوس‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر پنج شنبه پیش رو با نفوذ توده هوای سرد برای شمال سیستان و بلوچستان مجدد وزش باد و گردوخاک در این نواحی تشدید خواهد شد.

 

انتهای پیام/پ

 

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار