فرمانده قرارگاه چذابه از بازگشت بیش از 70 هزار زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه به خاک وطن خبر داد.

علی حسین حسین زاده، فرمانده قرارگاه چذابه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: تا ساعت 2 بامداد امروز، سه شنبه 8 آبان ماه 70 هزار و 343 نفر از طریق پایانه مرزی چذابه وارد کشور شده اند.

وی تعداد کل خروج زائران از مرز چذابه طی روز گذشته را 2 هزار 645 نفر و تعداد زائران ورودی طی مدت مذکور را 18 هزار 550 نفر عنوان کرد.

حسین زاده اذعان داشت: از آغاز راهپیمایی اربعین حسینی 261 هزار 751 نفر از طریق این پایانه مرزی برای شرکت در این گردهمایی عظیم خارج شده اند.

فرمانده قرارگاه چذابه افزود: تعداد زائرانی که شامگاه گذشته به کشور بازگشتند بسیار زیاد و حدود 2 برابر آمار اعلام شده است و بزودی آمار دقیق اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی-اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: بازگشت زوار اربعین امروز و فردا به اوج خود می رسد.

استقرار اتوبوس های شرکت نفت و سپاه پاسداران برای جابجایی و انتقال رایگان زائران به اهواز

این مقام مسئول از همکاری شرکت نفت برای فراهم کردن بیش از 40 دستگاه اتوبوس، سپاه پاسداران با در اختیار گذاشتن 70 دستگاه اتوبوس و شرکت اتوبوسرانی خوزستان که کلیه نیازهای تردد زائران را تامین کرده است، تشکر کرد.

علی حسین حسین زاده گفت: همچنین سازمان پایانه های مسافربری اتوبوس های بین شهری خود را در اختیار زائران قرار داده و آن ها را از نقطه صفر مرزی به مقصد تهران، شیراز، همدان، بوشهر و کلیه استان های همجوار که از مرزهای خوزستان عبور می کنند مستقر کرده و بصورت مستقیم از مرز به شهرهای خود منتقل می شوند.

اتوبوس های شرکت نفت تمامی زائران را بصورت رایگان تا پارکینگ ها و همچنین تا اهواز منتقل می کنند.

حسین زاده بیان داشت: علیرغم تعداد زیاد زائران بخصوص طی دیشب و امروز، خوشبختانه همه امکانات به نحو احسن و شبانه روزی فراهم است و هیچ مشکلی در مرز چذابه وجود ندارد و خدمات بصورت شبانه روزی به آن ها ارائه می گردد و به سهولت در حال بازگشت به  شهرهای خود هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: کرایه اتوبوس هایی که زائران را به شهرهای مذکور می رسانند طبق نرخ مصوب است.

فرمانده قرارگاه اربعین مستقر در مرز چذابه در پایان گفت: مواکب مردمی بطور گسترده در مرزی چذابه مستقر هستند و از زائران امام حسین(ع) با صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می کنند، ضمن اینکه برخی از مواکب را به نقطه صفر مرزی انتقال داده ایم تا از زائرانی که مستقیما درحال اعزام به شهرهای خود هستند از این پذیرایی ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/گ

بازگشت زائران اربعین به کشور اوج گرفت

برچسب ها: اربعین 97 ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار