مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: یک هزار و 500 انشعاب آب پرمصرف در روستاهای استان با هدف مدیریت مصرف آب شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرامرز به‌نژاد، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اظهار داشت: در راستای بازسازی، اصلاح و تعویض لوله‌های شبکه توزیع آب روستایی در سطح استان بیش از 24 میلیارد ریال هزینه شده و با این امر 41 کیلومتر از لوله‌های شبکه توزیع آب اصلاح و ساماندهی شده تا از مشکلات در این حوزه کاسته شود.

وی از نصب 185 دستگاه کنتور هوشمند بر روی تاسیسات تولید و توزیع آب نصب شده در روستاهای استان در یک سال اخیر خبر داد و افزود: هدف از این اقدام سازماندهی برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها به شکل درست و صحیح با مجهز شدن این تاسیسات به کنتورهای حجمی به شمار می‌رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با اشاره به اینکه برای تهیه و نصب کنتورهای هوشمند بر روی تاسیسات تولید و توزیع آب 26 میلیارد ریال هزینه شده و 400 دستگاه کنتور تهیه و نصب شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 270 روستا در سطح استان نیاز به نصب کنتور دارند.

به‌نژاد از شناسایی یک هزار و 500 انشعاب آب پرمصرف در روستاهای استان با هدف مدیریت مصرف آب در این مناطق خبر داد و گفت: شناسایی انشعابات آب غیرمجاز در مناطق روستایی از مهمترین برنامه ها در راستای جلوگیری از مصرف بی رویه آب بوده که در این راستا 400 فقره انشعاب آب غیرمجاز شناسایی شده و در راستای تبدیل آنها به انشعاب مجاز اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ع

جلوگیری از مصرف بی رویه آب در روستاهای استان اردبیل

 

برچسب ها: آب ، کنتور هوشمند ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
جهت مدیریت مصرف بهینه آب خواهشمند است سری هم به روستای لنج آباد مشگین شهر بزنید برخی اهالی اقدام به آبیاری سیب زمینی با آب شرب روستایی می کنند و خانه های بالا دستی از نعمت آب بی بهره اند.