یک مقام مسئول مطرح کرد:

تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زائران اربعین

مدیرکل ترانزیت بین‌المللی سازمان راهداری گفت:​ برای بازگشت زوار اربعین از مرزهای سه‌گانه ،­۴۰ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌شده است.

تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زائران اربعینبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ ­­رضا نفیسی­ با تشریح اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زوار اربعین اظهار داشت: اوج بازگشت زوار اربعین از دیروز شروع شده است و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی گفت: ​با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بسیج همه­ ­امکانات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، زمینه ­بازگشت زائرین ­اربعین­ حسینی­ از کربلای معلی­ فراهم‌ شده است که در این خصوص ۴۰ هزار اتوبوس برای بازگشت آن ها به مرزهای سه‌گانه اعزام می‌شوند.

نفیسی­ با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفرتا پایان روز اربعین، ­­­بیش­ از دو میلیون­ و ۷۵۰ هزار زائر از مرزهای سه‌گانه مهران، شلمچه و چذابه تردد کرده‌اند اظهار داشت: از این تعداد ۶۰ درصد از مرز مهران، ۲۸ درصد از مرز شلمچه و ۱۲ درصد از مرز چذابه عبور کرده‌اند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای­ ادامه داد:­­بر اساس آمار دریافت­ شده از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در روز اربعین حسینی­ در مجموع بالغ‌ بر ۲۶۷ هزار نفر زائر از مرزها عبور کرده‌اند که از این ­رقم ۲۵۹ هزار نفر زائر ورودی و هشت هزار و ۴۵۸ نفر زائر خروجی­ بوده‌اند و سهم مهران ۱۸۰ هزار تردد، شلمچه ۵۹ هزار تردد و چذابه ۲۸ هزار تردد بوده است.

نفیسی­ بابیان اینکه روز گذشته ورودی ما نسبت به خروجی افزایش یافت افزود: از ساعات نخستین امروز چهارشنبه­ تا ساعت ۹ بامداد، سه هزار و ۲۶۰ دستگاه اتوبوس به پایانه‌های مرزی سه‌گانه برای بازگرداندن زائران به استان‌های مقصد در سراسر کشور اعزام‌شده‌اند تا ۱۲۰ هزار نفر زائری را که از شامگاه اربعین به کشور بازگشته مقاصد خود برسانند.

وی بابیان اینکه درمجموع مسافرانی ­که هنوز به کشور بازنگشته‌اند، بالغ‌بر ۶۵۰ هزار نفر است گفت: پیش بینی­ می‌شود با بسیج ­تمامی ­امکانات و بهره گیری­ از ظرفیت­ ناوگان حمل‌ونقل عمومی­ جاده‌ای کشور تا پایان امشب بیش از۲۵۰ هزار نفر از زائران به شهرهای خود بازگردند.

نفیسی­ با تأکید بر اینکه مدیریت ۱۵ هزارنفری بازگشت در ایام پرحجم این روزها کار بسیار مشکلی است اظهار داشت: با این‌حال در حمل‌ونقل زائران مشکل خاصی به وجود نیامده و تنها مسئله که در پایانه مهران مشاهده می‌شود این است که زوار به داخل مسیر عبور و مرور هجوم برده‌اند و اجازه پارک اتوبوس در پایانه مسافری را نمی‌دهند همین امر باعث ترافیک شده و به روند اعزام مسافران آسیب وارد کرده است.

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین بابیان اینکه به‌تمامی استان‌های معین تأکید شده است که فقط برای مرز مهران صورت‌ وضعیت حمل‌ونقل مسافری صادر کنند افزود: باید دقت کرد که زواری که وارد میهن اسلامی می‌شوند با پیش‌بینی‌های صورت گرفته با ۶۰۰ اتوبوس به پایانه برکت و یا شهر مهران منتقل می‌شوند همچنین این اتوبوس‌ها زائران دارای خودروی شخصی را به پارکینگ وسایل نقلیه هدایت می‌کنند همین یک تدبیر باعث شده است تا در پایانه مرزی مشکل خاصی وجود نداشته و ازدحامی برای ورود زائران نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترانزیت ، راهداری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار