کاهش ۴۰ درصدی رواناب‌ها در اردبیل/برداشت‌های بی‌رویه کنترل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سطح آبهای جاری ما در استان حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است که عمده علت آن برداشت‌های زیاد از حد و پوشش کم برفی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمانزاده، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برای قطره قطره آب‌های استان اردبیل برنامه داریم و در این زمینه تمامی جوانب از حق‌آبه زیست‌محیطی تا آب شرب شهرها و روستاهای استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بسته برنامه‌های ما در خصوص پروژه‌های آبی استان مشخص و واحد است و برنامه‌ریزی منسجمی در این خصوص در حال انجام است تا در آینده با مشکلات لاینحل روبه‌رو نشویم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌آبی گذشته که مهرماه امسال به پایان رسید سطح آبهای جاری ما در استان حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است که عمده علت آن برداشت‌های زیاد از حد و پوشش کم برفی بوده است.

سلیمانزاده ادامه داد: برنامه‌ریزی بلند مدت ما برای تامین آب شرب اردبیل انجام مطالعات در این زمینه و استفاده از فاینانس برای انتقال بین حوزه‌ای از رودخانه‌های پرآب استان است که امیدواریم با انجام این طرح مشکل آب شرب اردبیل در بلندمدت حل شود.

وی اضافه کرد: حق‌آبه استان اردبیل از رود ارس به صورت ویژه از سوی استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان در حال پیگیری است و به علت کارشناسی بودن این بحث باید بعد از حصول نتیجه مطلوب در این زمینه اطلاع رسانی شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل در خصوص سفر برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی و معاون وزیر نیرو به اردبیل بیان کرد: این سفر برای بررسی و پیگیری مصوبات سفر قبلی انجام گرفت که خوشبختانه نتیجه بسیار مثبتی داشت.

عضو شورای اداری استان اردبیل تاکید کرد: در این سفر برخی از مصوبات سفر قبلی که نیازمند اعتبارات بیشتری بود بررسی شد و دستور پیگیری این مشکلات صادر شد.

انتهای پیام/س

تداوم جدیت بر اجرای طرح تعادل بخشی حوزه آب در اردبیل

برچسب ها: رواناب ها ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.