رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد ۱۰ درصدی بارش ها نسبت به دوره بلندمدت/بارش های پاییزه تاثیری در جبران منابع آبی کشور ندارد

ضیاییان گفت:از ابتدای مهرماه میانگین بارش کل کشور ۲۱.۴ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت ۱۰ درصد رشد داشته است.

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی ۹۷_۹۸ اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای مهرماه تا دو روز گذشته میانگین کل بارش کشور ۲۱.۴ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت خود ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان کمتر از نرمال و مابقی استان ها بیش از نرمال بارندگی دریافت کردند.

ضیاییان با اشاره به اینکه کل کشور ۱۴ میلی متر بیشتر از دوره بلندمدت بارش دریافت کرده است، بیان کرد: استان اردبیل ۱۸.۵ میلی متر کمترین میزان بارش و مازندران با ۵۷ میلی متر بیشترین میزان بارندگی نسبت به دوره بلندمدت را داراست.

رئیس مرکز خشکسالی میزان بارش در فصل پاییز را پیش بینی کرد و افزود: در فصل پاییز در اغلب نقاط کشور بارش در حد نرمال و نیمه شمالی بیش از حد نرمال پیش بینی می شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا افزایش بارندگی می تواند کمبود منابع آبی درماه های گذشته را جبران کند، تصریح کرد: افزایش جزئی میزان بارش در فصل پاییز نمی تواند کمبود منابع آب ناشی از خشکسالی ۱۱ سال اخیر را جبران‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش ، سال زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار