کارگزار معین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بوکان گفت: هم اکنون ۴هزار و۳۰۰ بیمه شده روستایی و عشایری در این شهرستان وجود دارد.

ابراهیم نادری کارگزار معین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بوکان در گفت و گو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛ اظهار کرد: هم اکنون ۴هزار و ۳۰۰نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که بوکان از این نظر بعد از شهرستان‌های خوی و مهاباد، رتبه سوم استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در شهرستان بوکان هم اکنون چهار نفر مستمری بازنشستگی از این صندوق دریافت می‌کنند.

نادری ادامه داد: شرایط عضویت در این صندوق تابعیت جمهوری اسلامی و سن ۱٨ تا ۵۰ سال است و جامعه هدف تمام روستائیان و عشایر بدون شغل و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰هزار نفر را شامل می‌شود.

ابراهیم نادری یادآور شد: مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی، دامپزشکان، کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان بین شهری، کارکنان مراکز کشاورزی و فعالان حوزه دستی و گردشگری هم می‌توانند از مزایا این صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر مزایای این بیمه گسترش چشمگیری داشته است و بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را شامل می‌شود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از سال ۱۳٨۴ و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به فعالیت است.

این صندوق در سال ۱۳٨۶ در شهرستان بوکان فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر دارای چهار کارگزاری در بخش‌های مرکزی و سیمینه می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
 

وجود بیش از ۴ هزار بیمه شده روستایی در بوکان

برچسب ها: بیمه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.