رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد آرامش روانی در جامعه را از اهداف بسیار مهم دستگاه قضایی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در آئین معارفه رئیس جدید دادگستری و معاون دادستان عمومی و انقلاب شادگان، ایجاد آرامش روانی در جامعه را از اهداف بسیار مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه تلاش های گسترده ای می کند و ایجاد آرامش روانی و پیشگیری از وقوع جرم از اهداف بسیار مهم این دستگاه است.

ایجاد آرامش روانی در جامعه از اهداف مهم دستگاه قضایی

وی تصریح کرد: قوه قضائیه برای حفظ امنیت در جامعه با استفاده از ظرفیت و تعامل سازنده با مردم می تواند گام های مؤثری بردارد و مردم باید برای ایجاد عدالت در جامعه، دستگاه قضایی را مورد حمایت قاطع قرار دهند.

زبیدی نیا بر اخلاق مداری در امور قضایی تاکید کرد و افزود: اخلاق مداری و خدمت به مردم باید در اولویت همکاران قضایی و اداری قرار و به نحوه شایسته ای صورت بگیرد.

ایجاد آرامش روانی در جامعه از اهداف مهم دستگاه قضایی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به جایگاه ویژه شورای حل اختلاف در کشور اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف جایگاه ویژه ای در کشور دارند و توسعه فرهنگ حل و فصل مشکلات جامعه به دست خود مردم از اهداف این نهاد است و شهرستان شادگان ظرفیت خوبی با استفاده از شورای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش و اصلاح ذات البین دارد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شهرستان شادگان بر لزوم تحکیم قانون و ایجاد قسط و عدالت و اخلاق مداری تاکید و بیان کرد: با اخلاق مداری و ایجاد قسط و عدالت، تحکیم قانون و اقتدار در قوه قضائیه می تواند عامل ساز بستر توسعه و ایجاد امنیت در جامعه باشد.

ایجاد آرامش روانی در جامعه از اهداف مهم دستگاه قضایی

فیروز کیان پور اتابکی، رئیس جدید دادگستری شادگان اذعان داشت: دستگاه قضایی حامی و پناهگاه مردم است و وظیفه داریم که از ظرفیت مردم و همه دستگاه ها برای توسعه، ایجاد امنیت، اصلاح ذات البین و حل و فصل مشکلات این شهرستان استفاده کنیم.

افضل میرزایی فر، رئیس پیشین دادگستری این شهرستان در ادامه این مراسم گفت: در مدتی که توفیق خدمت در دادگستری شادگان داشتم تمام تلاش خود و همکاران قضایی و اداری این بوده که خدمات قضایی در این شهرستان به نحوه شایسته و مطلوبی به مردم ارائه شود.

ایجاد آرامش روانی در جامعه از اهداف مهم دستگاه قضایی

در پایان مراسم کیانپور اتابکی بعنوان رئیس دادگستری و کیانی راد بعنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب شادگان معرفی شدند و از زحمات و خدمات میرزایی فر، رئیس پیشین دادگستری و پور سراج معاون پیشین دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/گ

هدف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد آرامش در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۲:۳۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
با جمع آوری سلاح های غیر مجاز و برخورد با دارندگان آن میتوان از وقوع بسیاری از جرم های خشن جلوگیری کرد .کاری که متاسفانه در سالهای اخیر رها شده و باعث آسیب های زیادی به مردم و جامعه شده.
آخرین اخبار