رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز عوامل موثر در ابتلا به کم خونی دانش آموزان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز درخصوص عوامل موثر در کم خونی افراد اظهار داشت: ناکافی بودن آهن دریافتی از طریق رژیم غذایی، پیروی از عادات و الگوهای غذایی نامناسب و ابتلا به بیماری های عفونی و انگلی از جمله عوامل موثر در ابتلا دانش آموزان به کم خونی هستند.

وی کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری،کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی، خستگی زودرس، ضعف و سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماری ها را از جمله مهم ترین عوارض کم خونی و فقر آهن عنوان کرد.

شریفی به اهمیت کم خونی های ناشی از فقر آهن و عوارض شایع آن بویژه در دختران و کمبود شدید ویتانین D3 اشاره کرد و افزود: با حمایت و همکاری واحدهای سلامت جوانان و نوجوانان و بهبود تغذیه و همکاری ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و 4 طرح آهن یاری و ویتامین D3 در سطح غرب شهرستان اهواز اجرایی می شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: این طرح در مراکز و نقاط روستایی غرب اهواز با توزیع 48 هزار و 800 عدد قرص فروس سولفات و کپسول ویتامین D3 اجرا خواهد شد.

وی در پایان بر اهمیت تحرک و ورزش و تغذیه مناسب در سلامت و تاثیر آن بر افزایش قدرت تمرکز و یادگیری و استحکام استخوان ها در کنار مکمل یاری و آهن یاری تاکید نمود.

انتهای پیام/گ

توزیع قرص آهن در مدارس

برچسب ها: بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.