رئیس خانه مطبوعات همدان گفت: تاریخ گردشگری ایران شاهد اتفاقی بی‌نظیر است وفرصت اجلاس جهانی گردشگری را به سادگی از دست ندهیم.

فرصت اجلاس جهانی گردشگری را به سادگی از دست ندهیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهرداد حمزه ، رئیس خانه مطبوعات همدان  در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه  پس از مدت‌ها انتظار، ۱۲ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸(۲۱ تا ۲۳ آبان ۱۳۹۷) با همت شرکت سیاحتی علی‌صدر، همدان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، میزبان چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری خواهد بود  افزود: این موضوع فرصتی است تا  بار دیگر اقتدار و عظمت ایران و ایرانیان را به رخ جهانیان بکشد و ثابت کند فضا سازی‌های شکل گرفته در دنیا پیرامون ایران تنها گزافه ‌گویی بیش نیست و نخواهد بود.

وی ادامه داد: این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که دشمنان ایران بار دیگر تصمیم دارند با ایجاد فضای ایران‌گریزی در دنیا، این کشور همیشه مستقل را منزوی کرده و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، اما باید گفت فقط یک خیال باطل است.

حمزه با بیان اینکه برگزاری اجلاس سازمان جهانی گردشگری با حضور دبیرکل و هیات رییسه این سازمان، استادان  برجسته و فعالان شاخص حوزه گردشگری جهان  انجام می شود اظهار داشت: این شرایط بهترین فرصتی است تا بار دیگر مردم دنیا با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ایران اسلامی آشنا شده وبدانند ایران، زیباترین مقصد گردشگری جهان می‌تواند باشد.

رئیس خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: اما قصه به همین جا ختم نمی‌شود و ما نیز باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.

این مسئول گفت: میزبانی ایران از اجلاس سازمان جهانی گردشگری ممکن است تا سال های  دیگر اتفاق نیافتد و بسیاری افراد حاضر در این اجلاس تا مدت‌ها امکان حضور در کشورمان را نداشته باشند، پس باید فرصت را غنیمت شمرده و حتی ساعتی را از دست ندهیم.

مهرداد حمزه ابراز کرد: امروز بر همه از سازمان میراث فرهنگی کشور گرفته تا وزارت امورخارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجلس شورای اسلامی،  سازمان‌ها مردم‌نهاد، شرکت‌های خصوصی بخش گردشگری، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای، استادان  و دانشجویان  این حوزه، اصناف و مردم واجب است تا با جدیت از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و بهترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد: بدون شک این فرصت تنها متعلق به یک مجموعه یا یک استان نیست و فرصت بی‌نظیری است برای توسعه پایدار گردشگری ایران است که باید از آن حداکثر بهره را برد.

رئیس خانه مطبوعات بیان کرد: امروز اگر به این باور دست پیدا کرده‌ایم که آینده ایران در گرو توسعه پایدارگردشگری است باید از هر فرصتی برای این اتفاق بهره ببریم و چه فرصتی از این بهتر که به بهانه گردهم آمدن بزرگان و فعالان دنیا در این حوزه در یکی از تاریخی‌ترین شهرهای جهان، بتوانیم گامی در جهت رونق گردشگری کشور عزیزمان برداریم.

وی اظهار داشت: بی‌تردید می‌توان از این فرصت پیش آمده برای تعاملات بیشتر با شرکت‌های حاضر در اجلاس، بهره‌مندی از تجارب ارزشمند آنان، دسترسی به دانش روز گردشگری و عقد تفاهم ‌نامه‌های همکاری و.... استفاده کرد.

حمزه اضافه کرد:  حال که پاره‌ای از کشورهای دنیا به سرکردگی ترامپ تصمیم گرفته‌اند تا بار دیگر با فشار بر جمهوری اسلامی ایران، به دنبال اهداف سیاسی خود باشند و چهره‌ای از ایران به تصویر بکشند که دنیا را نسبت به ما بی‌اعتماد کنند، برماست که از این فرصت بیشترین و بهترین استفاده را بکنیم و قدر این اتفاق بی‌نظیر در تاریخ گردشگری ایران را بدانیم.

انتهای پیام/ج

فرصت اجلاس جهانی گردشگری را به سادگی از دست ندهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.