برداشت زعفران در ۸ هکتار از مزارع شهرستان بهشهر آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: پیش بینی می‌شود از ۸ هکتار مزارع زعفران بهشهر امسال ۳۸ تا ۴۰ کیلوگرم زعفران خشک به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال برداشت شود.

وی افزود: زعفران یا طلای سرخ، گیاهی است نیمه گرمسیری و در مناطقی که زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرم و خشک دارد، بخوبی می‌روید و حداکثر دما برای رشد این گیاه بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد و در ارتفاع بین هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا عملکرد خوبی را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: مناطق کوهستانی بخش یانسر هزارجریب شهرستان بهشهر بدلیل دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و آب و هوایی برای رشد و نمو و کشت زعفران مناسب بوده که در چند سال اخیر تعدادی از کشاورزان این منطقه، اقدام به کشت در اراضی خود کردند.

حقیقی گفت: در حال حاضر هشت هکتار از اراضی روستا‌های اندرات، پیته نو و ولو این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافته و هر ساله بدلیل صرفه اقتصادی سطح آن رو به گسترش است.

وی با بیان اینکه زمان کشت زعفران بسته به منطقه مورد نظر، از اوایل مرداد تا شهریور است که در منطقه کوهستانی بخش یانسر در شهریور کشت آن صورت می‌پذیرد، افزود: مقدار پیاز مورد نیاز در هر هکتار دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار کیلوگرم است و زمان برداشت زعفران از اوایل آبان تا اوایل آذر ادامه دارد و این زمان نسبت به مکان و اقلیم متفاوت است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه زمان برداشت زعفران صبح زود تا قبل از طلوع آفتاب است، گفت: مقدار برداشت زعفران در هر هکتار در روستا‌های مورد کشت ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم گل بوده که از این میزان گل به مقدار ۴ تا ۵ کیلوگرم زعفران خشک استحصال می‌شود.

حقیقی افزود: با توجه به استقبال کشاورزان این منطقه از کشت زعفران، می‌توان کشت این محصول را به عنوان یک مزیتی که صرفه اقتصادی مناسبی برای کشاورزان دارد، توصیه و برای توسعه و ترویج این محصول با ارزش گام برداشت.

انتهای پیام/ م

برداشت زعفران در ۸ هکتار از مزارع بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.