قدم های آب به روستاهای ایذه می رسد

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ایذه از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 10 روستای تخت کاشان در محدوده این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رحیمی، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ایذه با اشاره به تامین آب 10 روستای تخت کاشان در این شهرستان با چشمه بالا دست روستا اشاره کرد و بیان داشت: با خشکسالی‌های اخیر، آب این چشمه کم شد تا جایی که جوابگوی نیاز مردم این روستاها نیست و آب به صورت جیره بندی بین مشترکان توزیع می گردد.

وی اظهار کرد: به منظور حل مشکل آب این روستاها پیگیری‌هایی انجام شد و مجوز حفر یک حلقه چاه در منطقه اخذ گردید و هم اکنون عملیات حفر آن آغاز شده است و با تکمیل آن مشکل کمبود آب شرب این منطقه به صورت کامل برطرف خواهد شد.

رحیمی اعتبار این طرح را حدود 4 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و اذعان داشت: با افتتاح این چاه و کامل شدن عملیات انتقال آب به روستاهای تخت کاشان، جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند خواهد شد.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ایذه افزود: برای به آب رسیدن این چاه باید بیش از 350 متر حفاری صورت بگیرد و اطلاعات دقیق آب آن پس از حفاری کامل مشخص خواهد شد.

گفتنی است؛ روستای تخت کاشان بیش از 4 هزار نفر جمعیت دارد و دربرگیرنده حدود 10 روستا و منطقه عشایری از جمله؛ گردن طاق، برآفتاب کاشکلی، بردگپی، چال بردر، شره، دم آب، گله میشی و سرتنگ است.

انتهای پیام/گ

آبرسانی به روستاهای مناطق محروم

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.