سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند که تبلیغ آن‌ها ممنوع است.

ممنوعیت تبلیغ ۳۶ قلم کالا + فهرست اقلامبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان ملی استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت بازنگری و اولویت بندی شد.

وی افزود: به این ترتیب 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت نخست، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.

جهانپور با اشاره به ماده 48 قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، ادامه داد: بر اساس همین موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در نامه‌ای به  صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست در تمامی رسانه ها و موارد تبلیغاتی را خواستار شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های مربوطه هر چه سریع تر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت اقدام کنند.

برای مشاهده عناوین کالا ها و اقدامات آسیب رسان سلامت به فایل پیوست مراجعه کنید.

فهرست 36 قلم کالا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سبک زندگی مردم رو به سمت ضرر و زیان دیدن بردند
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۲:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
اصلا مگه دیگه کسی نوشابه و دلتسر میخوره؟با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
Abc
۱۰:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
از همه اینا مهم تر ممنوعیت تبلیغات کفش و کلاس های کنکور و تقوتیه. به خدا اعصابمون رو خرد کرن. هرشبکه ای که میزنی یا کفشه یا کتاب کمک درسی. تنها چیزی که از دستمون میاد برخلاف میل باطنی دعا برای ورشکسته شدنشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خداییش اینو راست گفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
موافقم
آخرین اخبار