سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: تاکنون ساختار جدیدی برای عرضه نفت در بورس انرژی از سوی وزارتخانه نفت ارائه نشده است.

وزارت نفت ساختار نوینی برای عرضه نفت در بورس کالا ندارداسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عرضه نفت در بورس انرژی، اظهار کرد: معتقدم که باید برای عرضه نفت در بورس انرژی ساختارهای خاصی تعریف شود، اما به دلیل آنکه فاقد نظام رگولاتوری هستیم و تنها واحدهای شرکت نفت در این زمینه عمل می‌کنند تاکنون ساختار نوینی در این وزارتخانه برای عرضه این محصول در بورس انرژی تدوین نشده است.

وی افزود: ایران نباید تنها به عرضه یک میلیون بشکه نفت در بورس انرژی بسنده کند، چراکه برای رشد اقتصاد و دور زدن تحریم‌های نفتی باید این ظرفیت را افزایش دهیم.

عرضه نفت در بورس انرژی به دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند

قره‌خانی تصریح کرد: هرچند در ابتدای کار قرار داریم و ایراداتی در نوع ارز، تضامین، درصد تخفیف‌ها و تضمین‌های فروش وجود دارد، ولی به نظر می‌رسد که اراده لازم برای توسعه بیشتر عرضه نفت در بورس انرژی و تقویت ظرفیت‌های آن در داخل کشور وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: معتقدم که عرضه نفت در بورس انرژی می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک شایانی کند، البته ما از گذشته نیز در تحریم‌های نفتی قرار داشته‌ایم اما اکنون با وجود عرضه این محصول در بورس می‌توانیم بگوییم که دیگر ادعای آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفتی ایران آرزویی تباه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار