دو کلینیک ویژه در مشهد در حال آماده سازی و خدمت رسانی به بیماران دیابتی می‌باشد.

آماده سازی دو کلینیک ویژه در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد رجبیان رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نشست خبری گفت: در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران خدمات ارائه می‌شود و در همین راستا در مشهد پنج مرکز دیابت و در پنج شهرستان استان نیز مراکزی به همین منظور در حال خدمت رسانی است.

وی بیان کرد: همچنین دو کلینیک ویژه در مشهد در حال آماده سازی و خدمت رسانی به بیماران دیابتی یکی در بلوار صبا منطقه سیدی و دیگری در بلوار فکوری می‌باشند.

وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۶۲۰۰ ویزیت تخصصی برای بیماران به صورت رایگان انجام شده است که خوشبختانه در سیستم دانشگاهی برای تشخیص در مرحله سطح یک مراکز جامع سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود.

رجبیان گفت: در حال حاضر خوشبختانه یکی از عوارض زخم‌های پای دیابتی که شایع است، از سال گذشته کلینیک زخم پای دیایت در بیمارستان علوی خدمت رسانی می‌کنند که این بیمارستان در خیابان امام رضا ۶۱ واقع شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر تشخیص زودرس عوارض چشمی است که با دو دستگاه تخصصی می‌باشد که توسط همکاران چشم پزشک انجام می‌پذیرد.

رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مسئله مهمی که اکنون اتفاق افتاده، همکاری سه جانبه متخصصین و پزشکان، حضور کارشناسان علوم تغذیه و پرستاران برای انجام مراقبت هاست که اکنون این سه ضلع با محوریت بیمار در کشور فراهم و در دسترس است.

وی بیان کرد: با توجه به سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک، استفاده از کلینیک‌های خصوصی نیز در دستور کار دانشگاه انجام گرفته است که بیماران می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی همچنین گفت: هر بیمار دیابتی باید سالی یکبار توسط متخصصین غدد و چشم پزشک مورد ارزیابی قرار بگیرند.

زهرا نهبندانی معاون مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۳۵ تعداد افراد مبتلا به دیابت شش و نیم میلیون نفر خواهد بود.

وی افزود: اقدامات برای افراد برای پیشگیری از دیابت؛ اقدامات پایش و کنترل قند خون به صورت رایگان، مراقبت ماهیانه توسط بهورز، مراقبت سه ماهه توسط پزشک و انجام مشاوره‌ها و جلسات و همکاری با گروه‌های مردم نهاد برای کنترل دیابت است.

نهبندانی بیان کرد: ۸۴۱۴۸ نفر در خراسان رضوی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پرونده‌های الکترونیک مورد شناسایی و ثبت شده و در سامانه سینا ثبت شده اند.

انتهای پیام// آ. ف
 

تشخیص زودرس عوارض چشمی یکی از راه‌های پیشگیری دیابت

برچسب ها: دیابت ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.