مدیر صنایع جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت:تولید ثروت از محصول زرشک نیازمند حمایت مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛بهدانی مدیر صنایع جهادکشاورزی خراسان جنوبی در بازدید از مزارع زرشک استان  تولید ثروت از محصول زرشک را نیازمند حمایت مسئولان دانست و گفت: ایجاد برند جهانی یکی دیگر از مواردی است که برای حمایت از زرشک باید انجام شود.

وی با بیان اینکه  سالانه حدود 50 هزار تن زرشک تر تولید می شود ،افزود: به طور میانگین اگر قیمت هر کیلوگرم زرشک تر 6 هزار تومان باشد قیمت این 50 هزار تن، 300 میلیارد تومان می شود.

بهدانی با بیان اینکه نمی توانیم تمام این زرشک را خریداری کنیم تنها راه حل این است که دولت، حداقل اعتبار خرید 25 درصد محصول را معادل 50 تا 100 میلیارد تومان به این بخش اختصاص دهد که تاکنون هیچ اعتباری به خراسان جنوبی اختصاص نیافته است.

مدیر صنایع جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: زرشک محصولی فساد پذیر است و کشاورزان از نیمه مهر تنها  حدود 2 و  نیم ماه فرصت دارند تا آن را برداشت کنند به همین دلیل کشاورز مجبور است پیش از اینکه هنوز برداشت آن را آغاز کند با قیمت خیلی کم به دلالان و متقاضیان شخصی پیش فروش کند.

وی افزود: اقدامات بلند مدت  از جمله تشکیل سازمانی وابسته به وزارت نیرو ویژه محصول زرشک چون سازمان چای نیز باید راه اندازی شود تا همانند چای کاران، از زرشک کاران حمایت شود.

بهدانی با تأکید بر اینکه محصولی همچون چای که 20 درصد چای کشور را تأمین می کند و تعداد کشاورزان آن نیز خیلی کم است سازمان دارد در حالی که محصولات صادراتی و استراتژیکی همچون زرشک که خراسان جنوبی تنها تولید کننده این محصول در ایران و جهان است از آن حمایت نمی شود.

مدیر صنایع جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: راه اندازی واحدهای فرآوری زرشک نیز می تواند از راهکارهای تولید ثروت از محصول زرشک باشد که این نیز نیازمند حمایت مسئولان است .

انتهای پیام/غ

ایجاد برند جهانی یکی از راهکارهای حمایت از زرشک 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.