به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحینیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همانطوری که پیشتر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، قیمت گذاری خودرو به یک شورای مشورتی محول شده که جلسه آن شنبه یا یکشنبه هفته آینده برگزار میشود.
وی بیان شد: خودروسازان قیمت تمام شده خود را بر اساس ریز اقلام و شرایط موجود اعلام کرده و پیشنهاد دادهاند و انتظار دارند بر اساس قیمت تمام شده به اعلام قیمت های جدید بپردازیم که در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد.
این مقام مسئول یادآور شد: گزارش هایی که به تازگی از حسابرسی شرکت های خودروساز منتشر شده، حاکی از زیان خودروسازان است.
وی اظهار داشت: به نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، در تعیین قیمت خودروها بر اساس قیمت تمام شده آنها، تعهدات پیشین مشتریان، تعهدات ثابت و غیر ثابت قیمتی و همچنین برخی موارد پیش آمده با توجه به شرایط بین المللی (که ممکن است امکان تامین برخی خودرو ها نباشد و خودروهای جایگزین معرفی شوند) مورد توجه قرار گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن تجارت تاکید کرد: مجموع همه این موارد باید در تعیین قیمت خودرو دیده شود و به گفته وزیر تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده جمع بندی انجام شده و از طریق شخص وزیر یا معاونان اطلاعرسانی میشود.
وی گفت: پیشنهادهای قیمتی خودروسازان بر اساس نوع خودروها و درصد ساخت داخلی آنها متغیر است و باید تا اوایل هفته آینده صبر کنیم.
صالحینیا بیان داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حتماً روی قیمت تمام شده با توجه به وظیفه ذاتی اش نظر خواهد داد و شورای رقابت نیز از منظر فرمول تعیین قیمت دیدگاههای خود را مطرح خواهد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت تاکنون برای اعلام قیمت های جدید خودرو صبر کرده و زودتر به این مهم اقدام نکرده است تا زمینه برای سوء استفاده دلالان فراهم نشود، تاکید کرد: رسیدگی به هر موضوعی زمانبر است و فراموش نکنیم در ایام گذشته بسیاری از مردم برای تحویل خودرو ثبت نام کردند، اما خیلی های دیگر به دلیل نیازمندی نسبت به خرید اقدام کردند، بنابراین الزاماً این طور نبوده که در این میان دلالان سود کرده باشند.
وی بیان داشت: خودرو باید مطابق فرایندهایی قیمت گذاری شود، زیرا هم حقوق مصرفکنندگان مهم است و هم باید قیمت را به شکلی تعیین کرد که خودروساز و شرکتهای تولیدی نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ بنابراین هر دوی این موارد باید با هم و در کنار هم دیده شوند.
این مقام مسئول همچنین در خصوص نگرانی قطعهسازان از مسدود شدن تامین مالی خارجی به دلیل محدودیت های پیش آمده در فعالیت کلون بانک چین با ایران یادآور شد: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با بانک مرکزی برگزار شده و به زودی از مسیرهای دیگری امکان انتقال وجوه فراهم می شود.
وی گفت: این مساله، بحث تخصصی بانک مرکزی است و امید می رود با توجه به قولی که به ما دادند، مسیر مناسبی پیدا شود.
صالحینیا افزود: خریدهای ما فقط از چین انجام نمی شود اما بخشی از نقل و انتقالات مالی از طریق بانکهای چینی است که اکنون با محدودیتهایی مواجه شده است.
انتهای پیام/
خریدن خودرو توی این اوضاعی که کیسه دوختن برای جیب مردم، خریدن ماشین خیانته خیانت
فقط کسایی خرید کنن که کاری جز کار کردن روی ماشین ندارن
تروخدا نخرید
اگه مسئولین زحمتی به خودشون بدن و قیمتهارو برگردونن به سال قبل ثبات اقتصادی پیش میاد وگرنه این مسیر ۳۰درصد هم بنفع تولید با کیفیت
دلار رفت بالا قیمت ها هم بالا رفت
دلار ارزان شده قیمت ها باز هم بالا رفت
همیشه هم اعلام شده توم 10 الی 11%
آیا این افزایش ها هزار تومان ان هم در جیب کارگر رفته.جز این است که سفر های مردم کوچک و کوچکتر شده است
ای کاش یک نفر به فکر مردم بود
دولت به فکر مردم باش
من همین کار رو خواهم کرد. ممنون از راهنمایی تون
همه همین کار رو خواهید کرد.
لطفا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید
متن بالایی رو بخونین
خدایا ما ملت را از دست خودمون نجات بده
ایران که بخش عمده قطعات را وارد میکنه و با کوچکترین تغییرات ارزی و سیاستهای خارجی دچار چالش میشه پس چه لزومی به تولید داخلی است یا کلا اجازه بده واردات آزاد بشه یا کلا صفر تا صد را تولید کنند
دلار ۳ تومن بود
در صورتی که ما مردم مینالیم از گرانی انگار نه انگار دولت.
یه ریکا ظرف شویی شده نه هزار تومان ...از سفره گوشت مرغ ولبنیات ومیوه را حذف کردیم مانده سیب زمینی و پیاز ما بخاطر شما تحمل میکنیم شما برای ما مردم ایران اسلامی چکار کردین ؟
حالا کار به خودرو و ماشین نداریم بقیه کالاهارو ببین ...!!نوش جون همتون
داداش نگران نباش یه عده میرن میخرن اینا هم هر کاری دوس دارن میکنن ،نمیدونم چرا ماشینای صادراتی به عراق و سوریه شامل این افزایش قیمت نمیشه از ماست که بر ماست
هدف اصلی کیفیت و تیراژ بالا است
قیمت ارزان و کیفیت بالا همراه با تولید زیاد و فراوان یعنی گرفتن بازار نیم میلیاردی ایران و اطراف ایران و محبوبیت بیشتر
همه چی گرون شد غیر از حقوق کارمند و کارگر بدبخت
داشتن حداقل های زندگی از واجبات حقوق شهروندی