به تازگی گروهی از دانشمندان رباتی ساخته‌اند که با توانایی‌هایش در میدان جنگ جان سربازان را نجات می‌دهد.

رباتی که در جنگ حافظ جان سربازان می‌شود +تصویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دیگر زمان مبارزه فردی در حال تمام شدن است. به همین دلیل دیگر تعداد آدم‌های درون میدان جنگ دلیل بر پیروزی نیست. وسایل بسیاری به دنیای نظامی وارد شده اند که این تغییرات حاصل حضور آنان است. فناوری رباتیک هم یکی از این ابزارهای مهلک است که کم کم دارد جای نیروهای نظامی را می‌گیرد.

یک ربات جدید برای کمک رساندن به مبارزان ساخته شده است. این ربات توانایی این را دارد که مهم‌ترین نیازهای افرادی که در خط مقدم هستند را بر طرف کند. مهم‌ترین و کلیدی ترین نیاز سربازان غذا، سوخت و مهمات است. در واقع اگر این نیازها برای سربازان برآورده نشود نمی‌توان به پیروزی امیدوار بود. حالا این ربات طراحی شده است تا بتواند این نیازهای مهم افراد را برطرف سازد. با توانایی کاربردی آن می‌توان به حفظ جان سربازان کمک کرد. عکس این ربات در ادامه مشاهده می‌کنید:

رباتی که در جنگ حافظ جان سربازان می‌شود +تصویر

همچنین این ربات به سادگی قابل باز شدن به 4 قسمت مجزاست. البته باید به این نکته توجه کرد که برای حمل هر قسمت جدا شده آن به نیروی 4 نفر نیاز است. البته همان طور که اطلاع دارید این تنها محصول رباتیک نظامی نیست. دارپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) مبلغ 10 میلیون دلار در Boston Dynamic و  اسکلت‌های خارجی رباتیک برای سربازان سرمایه گذاری کرده است. Boston Dynamic یک شرکت ساخت و طراحی ربات است. ربات‌هایی که این شرکت تولید می‌کنند به باهوشی زیاد و ترسناک بودند شهرت دارند.

بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران صنعت فناوری بر این باورند که در آینده هوش مصنوعی و ربات‌ها در میدان جنگ حضور پررنگی خواهند داشت که ممکن است به نتایجی فاجعه بار ختم شود.

این ربات برای اولین در رزمایش نظامی کشور انگستان استفاده شده است.

 

بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

ربات‌های نظامی وارد میدان جنگ می‌شوند

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار