سالانه ١٥میلیون کودک نارس در دنیا متولد می شوند که این آمار به علت‌های گوناگون مانند زایمان‌های مکررو بیماری‌های زمینه‌ای مادر رو به افزایش است.

تولد سالانه ١٥میلیون کودک نارس در دنیا به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدهادی امیریان استاد گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همایش نوزادان نارس گفت: 3 و چهاردهم موارد نوزادان نارس با انجام مراقبت‌های به موقع قابل پیشگیری است.
 
امیریان افزود: یکی از کشور‌های توسعه یافته به تازگی اعلام کرد که  ١٠٠درصد این کودکان با مراقبت‌هایی که انجام می‌دهند نجات می‌یابند.

وی تصریح کرد: سالانه ١٥میلیون کودک نارس در دنیا به وجود می‌اید که این آمار به علت‌های گوناگون مانند زایمان‌های مکررو بیماری‌های زمینه‌ای مادر رو به افزایش است.

استاد گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علت عمده مرگ در دوره نوزادی، مختص نوزادان نارس است و دومین عامل مرگ در کودکان زیر ٥سال نیز محسوب می‌شود.

امیریان افزود: این نوزادان نارس در بزرگسالی نیز دچار اشکال می‌شوند، در نتیجه پیشگیری بسیار موثر است و باید تجهیزات و تمهیداتش فراهم شود.
وی در رابطه با تغذیه صحیح و مناسب کودکان نارس ادامه داد: ایده آل‌ترین تغذیه برای این نوزادان شیر مادر است و طبق بررسی‌های اکادمی اطفال امریکا، استفاده از شیر مادر می‌تواند از عفونت‌های زیادی جلوگیری کند.
 
انتهای پیام// آ.ح
 

١٠٠درصد کودکان نارس با مراقبت‌هایی که انجام می‌دهند نجات می‌یابند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.