همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان شهرستان درگز، از سه کتاب ارزشمند اثر استاد قربان محمد زاهدی رونمایی شد.

رونمایی از سه اثر ماندگار یک نویسنده درگزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام ایروانی؛ امام جمعه درگز در این مراسم گفت: جامعه زمانی می‌تواند از رشد عقلانی برخوردار شود که افراد اهل مطالعه در حضور داشته باشد و چیزی که باعث قدرت جامعه و شخص می‌شود، داشتن علم است.

وی افزود: متاسفانه میزان مطالعه در کشور پایین می‌باشد و ضروری است در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد، چرا که علم آموزی، زمان، مکان و جنسیت نمی‌شناسد.

فراهی؛ معاون فرماندار نیز با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتابداری از جمله کار‌های سخت به حساب می‌آید و این در حالی است که کمبود‌هایی نیز در کتابخانه‌ها وجود دارد.

وی با قدردانی از زحمات استاد قربان محمد زاهدی، بر حمایت مسئولان از این نویسنده تاکید کرد.

محمد مددی؛ رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، گفت: این آثار ارزشمند شامل کتاب «درگز نگین خراسان» است که این شهرستان را در گذر تاریخ با تمدن ۷ هزار ساله معرفی می‌کند و شامل بخش‌هایی همچون آشنایی با مناطق مهم و تاثیر گذار، مفاخر و مشاهیر شهرستان در طول تاریخ، تفرجگاه ها، آثار باستانی، مکان‌های دیدنی و فرهنگ و هویت مردم دیار درگز است.

وی افزود: دومین اثر «میراث ماندگار» است که در برگیرنده الگو‌های رفتاری برای نسل امروز و فردا می‌باشد.

مددی با اشاره به سومین اثر رونمایی شده گفت: «فضائل و زیارت عاشورا» عنوان سومین کتاب این نویسنده را به خود اختصاص داده است که به شرح و بیان اسناد معتبر، فضائل ارزشمند و جایگاه وزین و والای زیارت قدسی عاشورا می‌پردازد.
 
درادامه  این مراسم  از آثار ارزشمند استاد قربان محمد زاهدی با عناوین «درگز نگین خراسان»، «میراث ماندگار» و «فضائل زیارت عاشورا» رونمایی و از تلاش‌های چندین ساله این نویسنده متعهد و تلاشگر تقدیر شد.

لازم به یادآوری است، این آثار ارزشمند هم اکنون در کتاب فروشی‌های سطح شهرستان موجود و دسترس عموم است.
 
انتهای پیام// ه.ز

رونمایی از چند کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.