مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سد پیله سحران با ظرفیت 5 میلیون متر مکعب آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم فکور، مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از مراحل پایانی عملیات سد پیله سحران با اعلام این خبر افزود: میزان ذخیره آب این سد 5 میلیون متر مکعب می باشد و حجم تنظیمی آن به 5/6 میلیون مترمکعب نیز می رسد.

وی افزود: برنامه ریزی شده است تا پایان سالجاری این سد به بهره برداری برسد و سال گذشته به میزان 2 میلیون مترمکعب آبگیری صورت گرفته است که امسال نیز با پایان عملیات اجرایی 4 میلیون متر مکعب نیز بر میزان آب این سد افزوده خواهد شد.

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: برای تکمیل این طرح یک ایستگاه پمپاز آب با کارائی قدرتمند آب را به اراضی پایاب منتقل خواهد کرد و به صورت نابهنگام نیز یک و نیم میلیون مترمکعب آب از این سد نیز به سد کمی آباد و رضی آباد پمپاژ خواهد شد.

فکور افزود: اراضی پایاب این سد بیش از 3 هزار هکتار می باشد که تماما به سیستم های نوین آبیاری مجهز خواهند شد و با اصل بهره وری از آب مصرفی بیشترین میزان محصول در واحد سطح تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای اینگونه عملیات اجرایی و گسترش سدهای ذخیره آب ضمن ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تولید باعث مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها خواهد شد و سال بسال شاهد رونق تولید در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اراضی پایاب سد پیله سحران بیش از 3 هزار هکتار می باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.