بابایی گفت: تحول درحوزه فرهنگی استان درگرو حذف موازی کاری و هنرمندان بسیجی آماده هر گونه همکاری با شورای فرهنگ عمومی برای ارتقای فرهنگی جامعه هستند.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، قاسم بابایی رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: درشرایطی که رهبر معظم انقلاب بر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن تاکید می‌کنند، باید جهادی و بسیجی وارد میدان شد و خودخواهی و خودبینی را کنار گذاشت.
وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر شورای فرهنگ عمومی در مسائل مختلف فرهنگی گفت: هنرمندان بسیجی آماده هر گونه همکاری با شورای فرهنگ عمومی برای ارتقای فرهنگی جامعه است.معرفی اسلام به جهان با زبان هنر، مواجه است با هجمه فرهنگی دشمنان و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت هنرمندان با دغدغه مشترک انقلابی رسالت و هدف بسیج هنرمندان است بر همین اساس آماده هرگونه همکاری با نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان می‌باشیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم مطرح کرد: خاضعانه از مسئولان و متولیان فرهنگی استان بار‌ها درخواست کرده ایم که از ظرفیت‌های بسیج هنرمندان استفاده و با برگزاری جلسات مشترک از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی اجتناب شود.

بابایی، اداری کردن فضا‌های فرهنگی را عامل تشدید کننده در کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در استان دانست و اشاره کرد: نتیجه طبیعی دراختیار قرار ندادن فضا‌های هنری به هنرمندان، گرایش آن‌ها به فعالیت‌های زیرزمینی است که این موضوع بسیار آسیب زاست.

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان نسبت به وضعیت فرهنگی دغدغه و رسالت دارد گفت: با وجود اینکه بسیج هنرمندان بر اساس قانون باید یکی از دعوت شدگان به جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باشد، ولی تاکنون این امر محقق نشده است.درحوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هیچ کمبودی از نظر قانون درکشور وجود ندارد بلکه آنچه مشکل اساسی است ضعف در اجرای این قوانین می‌باشد.

١٠ هزار هنرمند و هنرجو زیرمجموعه ٩ انجمن فرهنگی هنری در رشته‌های مختلف هنری در قم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /ت

تحول درحوزه فرهنگی قم در گرو حذف موازی کاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار