مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت خانه صمد خانی و عمارت موسی خانی شهربابک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،"غلامرضا فرخی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه خانه صمد خانی و عمارت موسی خانی از بنا‌های تاریخی و شاخص شهرستان شهربابک در حال مرمت است، گفت: عمارت موسی خانی به دوره قاجاریه باز می‌گردد و هم اکنون مرمت گچ بری‌های حیاط مرکزی و کاهگل جداره‌های ضلع غربی این بنا در حال انجام است.

وی اظهار کرد: آجر فرش پشت بام این بنای تاریخی نیز در سال گذشته مرمت شده است.

فرخی در ادامه به مرمت سقف‌ها و اندود پشت بام خانه صمد خانی شهربابک اشاره و تصریح کرد: استحکام بخشی و مرمت جداره‌های قسمت‌هایی از این اثر ثبت ملی نیز در سال گذشته انجام گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از راه اندازی ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان شهربابک خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد ۶ اقامتگاه در روستای میمند راه اندازی شده که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: شهرستان شهربابک دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شاخصی از قبیل؛ غار ایوب، روستای دستکند میمند، عمارت موسی خانی، دشت ریواس و دریاچه مخرگه است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/ی

راه اندازی ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.